Avatar billede chrfoss Nybegynder
06. december 2010 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Router tillader ikke forbindelse

Hej,

jeg har et problem med en laptop på mit trådløse netværk derhjemme.

Jeg har en ps3 og en laptop forbundet fint til internettet via YouSee's Netgear CG3000.

Så kommer der en ven hjem til mig og vil prøve at forbinde sig til netværket trådløst, men når han har indtastet netværkskoden kommer der en fejlmeddelelse fra Windows 7 om at "routeren ikke tillader forbindelse fra denne computer".

Jeg har stort set ikke rodet ved routerindstillingerne.

Hvad kan være problemet?
Avatar billede lablo Nybegynder
06. december 2010 - 14:12 #1
Det kan være at der er en mac lås på routeren. Eller at den ikke tillader at der er andre der logger på systemet. Ud over dem der allerede er på.

Du skal kunne logge på routeren og kigge i Wireless security settings.
Avatar billede chrfoss Nybegynder
06. december 2010 - 14:19 #2
Access Control er slået fra, ingen mac-filtre så vidt jeg kan se, dhcp server er slået til med IP'er fra 10-99..

Jeg forstår det virkelig ikke..
Avatar billede lablo Nybegynder
06. december 2010 - 14:20 #3
Fandt dette link til vejledningen.
http://www.comhem.se/blob/view/-/19294/data/7513/-/Netgear_CG3100.pdf.pdf

der er på side 2-9 sikkerheds settings til at slå WPS til og fra. Det lader til at man skal tilføje WPS klienter.
jeg må tilstå at jeg ikke har arbejdet med den form for sikkerhed, men det er et godt bud.

Ellers ændre din kryptering til  WPA2-PSk og opret en kode du kan huske til Wi-Fi.

Såfremt du kan få adgang til Routeren.
Avatar billede Selas Nybegynder
06. december 2010 - 14:31 #4
Tag PS3 fra, nulstil router, opsæt router igen, slut den PC til der ikke kunne før (så burde den virke), slut din egen PC til, slut evt. ps3 til igen til sidst.
Avatar billede chrfoss Nybegynder
06. december 2010 - 14:36 #5
Hmm jeg kører på en WPA-PSK [TKIP] key lige pt..

Og som sagt er der jo ikke problemer med at få den første laptop på. Og jeg har prøvet at bruge den fysiske knap på routeren til at tilføje samt den knap der er i selve router interfacet..

No luck :/
Avatar billede chrfoss Nybegynder
06. december 2010 - 14:38 #6
Min PS3 er ikke på lige pt, men kører fint sammen med den ene laptop.
Avatar billede chrfoss Nybegynder
06. december 2010 - 14:42 #7
Wooh!

Nu har jeg lige løst problemet..

Den anden laptop understøttede muligvis ikke TKIP, for da jeg ændrede sikkerheden til WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] kunne den komme på..
Avatar billede lablo Nybegynder
06. december 2010 - 14:53 #8
Super :)