Avatar billede Mipie Nybegynder
07. december 2010 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere søgeresultater på samme Google søgning

På en lang række søgeord, får man flere søgeresultater fra det samme domæne.

Søg fx på mobilt internet.
Her får det første domæne 4 resultater.
Nr 2 får 3 resultater.
Nr 3 får 1 resultat
Nr 4 får 3 resultater

Hvordan sikrer man, at der kommer flere resultater på et domæne i en søgning?
Avatar billede The_Buzz Novice
07. december 2010 - 12:13 #1
Q; Hvordan sikrer man, at der kommer flere resultater på et domæne i en søgning?
A: Hav flere sider der fortæller om noget der passer på søgningen.
Avatar billede l4u Nybegynder
07. december 2010 - 12:18 #2
Her står lidt om sitelinks, hvis det er dem du mener.
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=47334

De bliver kun vist såfremt det vurderes af Google, at det er relevant for din søgning.
Avatar billede Mipie Nybegynder
07. december 2010 - 12:20 #3
Buzz: Det lader ikke til at være den eneste forklaring! Der er tilsyneladende ingen sammenhæng mellem antal relevante sider og antal viste søgeresultater.

Kan det være noget teknisk? Skal man indsætte plug-ins eller lignende?
Avatar billede Mipie Nybegynder
07. december 2010 - 12:23 #4
l4u: Det er ikke sitelinks, jeg mener. Ved ikke, hvad betegnelsen er for disse multiple søgeresultater fra samme domæne
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2010 - 13:05 #5
Hmmmm Det er heller ikke sikkert at jeg helt har forstået dit spørgsmål korrekt, men jeg prøver lige

Google er som bekendt ikke kun en server, det er et stort antal meget store datacentre spret udover hele verden.

Dette betyder at du ikke kan være sikker på at blive betjent afdet samme datacenter hver gang du søger og det betyder at to forskellige mennesker heller ikke kan være sikre på at blive betjent af samme center.

Resultatet er at samme søgning sagtens kan give forskellige resultater når den gentages eller at samme søgning foretaget af to forskellige personer sagtens kan give forskellige resultater.

I gamle dage (ved ikke om det stadig er sådan) var der noget man kaldet the google danse. Det var en særlig tid, ca. en gang om måneden hvis jeg husker korrekt, hvor google svingede gennem deres forskellige centre, i den tid var resultaterne meget svingende

Måske er det denne forklaring du søger
Avatar billede mikaelch Novice
07. december 2010 - 22:46 #6
De sider har en god intern link sturktur mod disse undersider har indgående links til disse undersider fra både relevante og mindre relevante sider til disse undersider

peg 100 links mod en underside den kommer normalt højere op

de andre sider der ikke kommer samme antal har ikke samme gode intern links stuktur og indgående links fra relevante sider

husk byg ikke kun links til forsiden vis ønsker mange resultater på google
Avatar billede mikaelch Novice
08. december 2010 - 11:36 #7
stærkest af sider der stærkste interne links sturktur ser ud til at være sådan en siden som denne her , de andre har færre mindre stærke
link:https://www.telmore.dk/mobil/services/internet-paa-mobilen

evt. brug http://siteexplorer.search.yahoo.com/

og brug link: også på google.dk