Avatar billede beorn Nybegynder
07. december 2010 - 17:57 Der er 2 kommentarer

opsætning af windows 2008 standard server & hyper-v

Hej

Jeg skal hjælpe nogle bekendte med at sætte deres nye systemer op, desværre er det nogle år siden jeg sidst har sat et AD op, så er lidt rusten så har lige læst en smule op på det.

Dog overvejer jeg dette. De har købt 2 nye servere med 2xwindows 2008 standard til. Som jeg læser det har disse servere softwaren med til at køre en virtuel kopi af sig selv. Så hvis jeg installere Hyper-V på begge servere, og så installere serveren oven på igen, skulle jeg ikke være i konflikt med nogle licenser vel?

Min tanke er at det er noget mere drifts sikkert at have virtuelle servere, da jeg i princippet hurtigt vil kunne genetablere en tabt server samt backup af en hel server er en flad fil og dermed ret enkel at genskabe.

tager jeg helt fejl her?

og hvis jeg ikke gør det, er der en som ligger inde med en guide? Det skal ikke køre noget stort og farligt på disse servere, AD, fil, print, dns o.lign. Exchange hostes i byen, så rollerne skulle være ret simple.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2010 - 06:31 #1
du har ret. Samtidig med mister du afhængighed af hardwaren, hvorfor det også bliver langt nemmere i fremtiden at skifte til kraftigere hardware hvis nødvendigt.
Avatar billede beorn Nybegynder
08. december 2010 - 09:15 #2
super, er der noget i opsætningen jeg skal passe på eller gøre specielt?