Avatar billede fun22 Nybegynder
07. december 2010 - 19:52 Der er 8 kommentarer

Hvilken server hardware?

Hej E

Jeg har pt. en 330 Athom pc med 500G som køre som server i hjemmet.

Den står overfor snart at skulle opgraderes både på pladsen, men også ydelsen..

Men hvilket bundkort/cpu kan hamle op med Athom's strøm forbrug?

Selvfølgelig må det gerne stige lidt, men det med at cpu'en alene skal bruge 60+ watt er i mine øjne meget..

Nogen der har nogen forslag?
07. december 2010 - 20:23 #1
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. december 2010 - 20:36 #2
Hvad er det lige jeg skal tjekke?? :)
Avatar billede lablo Nybegynder
07. december 2010 - 20:48 #3
Det er muligvis foreskellen på Atom og Celeron :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. december 2010 - 20:51 #4
Hmm.. er ikke helt med?? Hvad snakker du om??
07. december 2010 - 21:06 #5
det 2 forskellige CPU'er du kan tjekke forskellen og se om du mener det kan betale sig at opgradere :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. december 2010 - 21:22 #6
Det kan det jo ikke da den jeg har nu (330) er en 1.6 ghz...
Avatar billede chalde Seniormester
07. december 2010 - 22:03 #7
Hvad bruges/skal den bruges til? (Fildeling, streaming, hosting, hvilket OS/software, osv..)
Hvad har du ellers af hardware? (kabinet, ram, psu osv...)
Hvad er dit budget? (hvad vægtes mest, power eller storage)
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. december 2010 - 22:56 #8
Den skal bruges til Fildeling, streaming, hostning og køre pt. Windows Home Server.

Men regner med at skifte til 2008 Server 64 bit.

Jeg har et kabinet og strømforsining mini atx/itx men hvis der skal større kort til så skifter jeg kabinettet også..

Jeg renger med der skulle 2 x 2TB diske i (Raid)

Min eneste usikkerhed er sådan set CPU og bundkort...