Avatar billede zoom Praktikant
07. december 2010 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Andet webcam til laptop

Hej

Jeg har anskaffet mig et bedre webcam end det der sidder som standard i min laptop. Det tilsluttes via USB. Når jeg bruger camera på f.eks. Skype vælger den automatisk standard cameraet i den bærbare.
Ved nogen her hvor jeg kan rette i indstillingerne så jeg kan skifte relativ nemt mellem de to cams som det nu passer mig ?

MVH
Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2010 - 20:33 #1
du har været via Skype/funktioner/indstillinger/videoindstillinger?
Jeg har kun et kamera, så om man kan skifte her er usikkert - men hvor skulle det ellers være?
Avatar billede zoom Praktikant
07. december 2010 - 22:05 #2
hej claes

jeg er ikke sikke på jeg forstår dit svar...
der er ikke en sådan funktion i Skype.
Det må være i Windows styresystem man skal bestemme hvilket cam
men hvor?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2010 - 11:55 #3
jeg har skype 5.0.0.152
der er en menulinje øverst - der er
funktioner - pil ned til indstillinger og i det vindue vælges videoindstillinger. Lige over kamerabilledet kan man vælge kamera.
Avatar billede zoom Praktikant
07. marts 2011 - 15:20 #4
Hej
Undskyld det meget sene svar. Jeg var ikke opmærksom på at spørgsmålet stadig var åben.

Problemet med mit ekstra cam er ikke i Skype da den godt kan
bruge anvende mit eksra tilsluttede cam. Mit eksra cam er af en meget bedre kvalitet end det cam der sidder stationært i laptoppen hvorfor jeg gerne ville bruge det i de fleste tilfælde når jeg kommunikere cam 2 cam udover i de gængse messengers som Skype, MSN og Yahoo.

Problemet opstår når jeg bruger nogle af de mere ukendte cam to cam systemer. Her vælger cam programmet at anvende mit stationære
cam selvom jeg har sat mit eksta cam til ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2011 - 16:09 #5
du må kunne deaktivere det indbyggete cam i enhedshåndtering - så vil alle programmer kun se det ekstra. Men det er jo en omstændig vej at gå hvis du ind i mellem vil/skal bruge det indbyggede.
Avatar billede zoom Praktikant
06. maj 2011 - 11:02 #6
hej claes

Undskyld det sene svar. Ja der er nok ikke umiddelbart andre veje at gøre det end det du foreslå hvis selve programmet for cam to cam ikke har nogle indstillinger som f.eks. Skype har det.
Avatar billede zoom Praktikant
06. maj 2011 - 11:03 #7
Claes du kan jo lige svare vedr. point!
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2011 - 11:21 #8
bare luk.