Avatar billede janriis Nybegynder
08. december 2010 - 13:23 Der er 1 kommentar

Anvende D-link access point/Bridge til Fibernet tv

Hej alle

Jeg har netop fået installeret fibernet fra Seas-nve. Tv boksen, en Motorola kræver kablet forbindelse til fiber boksen for at virke. Jeg har et access point som er forbundet til min router, og det fungerer fint med alt andet end lige netop tv boksen.

Nu ville jeg gerne undgå at skulle trække netkabler henover loftet. Kan det passe at man ikke kan forbinde trådløst via en bridge (kabel fra tv boks til bridge og trådløst til router)
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 17:57 #1
Dit Internet og IPTV har hver deres vlan. Dvs. nogle af portene på din fiberboks er reseverede til Intenret og andre til IPTV.

Du bliver desævre nødt til at trække et kabel direkte til fiber boksen. Du burde dog godt kunne sætte en switch til denne hvis du skal bruge flere IPTV bokse. Jeg vil dog ikke garantere det.

Jeg er næsten 100% sikker at dette er korekt før du går ud og køber nye kabler kan du dog verficere det ved at sætte en enhed den port i boksen din udbyder har meldt skal bruges ved IPTV og se om du får en ip adresse i et andet range. Det kan være din computere får offentlige ip adresser nu eller 192.*.*.*. (i den port din switch er tilsluttet) I så fald skulle de gerne få 10.*.*.* eller 172.*.*.* i IPTV porten.