Avatar billede Nandrolon Nybegynder
09. december 2010 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billede med gennesigtig baggrund til Google Maps

Jeg er i øjeblikket i gang med at lave et Google-map, der skal bruges til en foreningsoversigt.
http://www.golink.dk/4sghg

I den forbindelse vil jeg gerne uploade min egne ikoner med med en gennemsigtig baggrund.

Det kræver, at jeg uploader billerne til en side som Google Maps kan hente billederne fra, og det har jeg gjort her.
http://www.golink.dk/7ywmx

Umiddelbart er det lykkedes mig at få fodboldspilleren - se kort - ved at gemme billedet i Photoshop som png-fil. Men da jeg har prøvet det ved et par af de andre billeder, kommer der f.eks en hvid baggrund på. Og det forstår jeg simpelthen ikke.

I Photoshop fritskraber jeg den figur, jeg gerne vil have til at stå alene og så gemmer det i PNG-format.

Hjælp - hvad gør jeg forkert?
Avatar billede sobr Nybegynder
09. december 2010 - 11:52 #1
Enten så har du glemt at slukke for et evt. hvidt baggrundslag i photoshop inden du gemmer, eller hvis du bruger gem til web har du måske glemt at sætte flueben ved transparency...
Avatar billede sobr Nybegynder
09. december 2010 - 12:03 #2
Du er vel for øvrigt godt klar over at kun 4 af dine oploadede billeder er i png format ?
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
09. december 2010 - 12:44 #3
Havde faktisk ikke gjort nogen af delene. Gemte også helt almindeligt men nu fik du mig til at prøve gem til web - og så fik jeg det til at virke med at gemme som gif-filer.

Tak for den hurtige hjælp.
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
09. december 2010 - 12:46 #4
Jeps - prøvede lidt forskelligt, da jeg ikke var klar over, hvad de forskellige formater kunne af tricks c",)
Avatar billede sobr Nybegynder
09. december 2010 - 16:12 #5
Det var godt du fandt ud af det :)

Jeg ville dog selv foretrække png formatet, da det understøtter gennemsigtige pixels, hvilket giver meget flottere kanter på det fritlagte emne.