Avatar billede Slettet bruger
09. december 2010 - 23:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overførsel af data fra ødelagt pc til ny pc.

Min datter har i dag hevet min bærbar på gulvet og den er nu gået til de evige jagtmarker, men håber jeg kan få billeder og evt. lidt data fra den gamle harddisk over på den nye computer.
Har læst noget herinde vedr. et SATA kabel/usb. Er altså overhovedet nogen særlig god til computer, men har skiftet harddisk et par gange. kan nok også sætte kabler sammen. Hvad skal jeg købe og er der nogen der kan forklare mig på alm. dansk hvordan man overfører data??:-) Så vil jeg blive meget glad.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 00:15 #1
Der er 2 muligheder den første kan bruges til alle Harddisk typer
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Og med denne har du en bærbar USB enhed bagefter.
http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=EH-25BSII&pn=LC%20Power&vare=251064
Avatar billede Techwork Praktikant
10. december 2010 - 01:20 #2
Jeg vil købe sådan en USB dock som denne her:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=192946

Det eneste du skal gøre er at pille harddisken ud af den gamle computere og sætte den ned i denne dock. Herefter tilslutter du dene dock til den nye PC og den kommer til at optræde, som en ekstra harddisk på den nye PC. Du skal ikke engang installer en driver. Desuden kan denne dock jo bruges bagefter og den kan både bruges til bærbar harddiske og til desktop harddiske 3.5"
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 07:08 #3
Grunden til at jeg ikke foreslog den i #2 er at den kun er til sata diske og hvis man ikke har brug for at afprøve diske jævnligt så er den kun i vejen hvis man bruger bærbar.jeg har selv sådan en Dokstation.og hvis man arbejder meget med PCér er det første link i #1 en god løsning fordi den kører med både 2½" og 3½" ATA og SATA diske ellers andet link i #1 så har man en bærbar USB Harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 11:20 #4
Det virker i hvert fald som noget jeg kan finde ud af. Man bliver i tvivl når man ikke fatter computere og hvad de kan og hvordan. Noget ned i noget og ingen yderlig installering.. perfekt. TAK
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 11:21 #5
Poko1. tak også for svar.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 11:27 #6
Læg lige selv et svar og accepter det :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 11:33 #7
ok.. tak!
Avatar billede ikkenørd Novice
05. juni 2017 - 22:47 #8
Det et gammelt tråd men prøver alligevel. Men poko1 muligheder i #1 virkede de og skal man satdig pile harddisken ud ?
Avatar billede mogens8000 Seniormester
08. september 2017 - 15:08 #9
Hej

Når man bruger doking stationen f.eks en envivo er der så ikke risiko for
at ny pc begynder at boote på gammel haddisk