Avatar billede BLSH Nybegynder
13. december 2010 - 10:03 Der er 8 kommentarer

Nulstil resultatopgørelse i Attain.

Kære Alle
Jeg er ny indenfor Attain, har tidligere brugt C4, C5 og XAL.
Da jeg skulle nulstille resultatopgørelsen efter afsluttet regnskabsår, skete der ingenting i det ene regnskab, og det virkede fint i det andet regnskab. Jeg har efterhånden prøvet at ændre på alle parametre, jeg kan finde.
Den kommer ikke længere med fejlmeddelelser, men den genererer ingen kassekladde heller.
Har nogen nogle ideer?
Hvis ikke, kender I så et godt supportfirma?
Med venlig hilsen
Birgitte
Avatar billede tascha Nybegynder
13. december 2010 - 11:54 #1
Er der nogle konti af type "Resultatkonto" i det pågældende regnskab med bevægelse på i det år du vil afslutte ?

Anvendes dimonsionskoder ?
mvh
Duus
Avatar billede BLSH Nybegynder
13. december 2010 - 12:06 #2
Hej Duus

Ja der er masser af resultatkonti. Vi har som mange andre et "almindeligt" firmaregnskab og så et for Holdingfirmaet. Holdingfirmaet gik det fint med, der var ingen problemer, men vores daglige regnskab kan jeg ikke få til at virke. Det er første gang, der afsluttes regnskabsår i firmaet efter en omlægning, så måske er opsætningen forkert. Jeg har oprettet an årsafslutningskladde, og så vidt jeg kan se, er alle indstillinger præcist magen til dem i Holdingselskabets regnskab.

Med venlig hilsen

Birgitte
Avatar billede tascha Nybegynder
13. december 2010 - 12:13 #3
Er "regnskabsåret" som du ønsker at afslutte overhovedet oprettet (Periodiske aktiviteter, nyt regnskabsår) ?

Mvh www.duusdata.dk
Avatar billede BLSH Nybegynder
13. december 2010 - 12:27 #4
hmm det ser godt nok lidt mystisk ud.
Der er kun en startdato d. 23. junuar 2009 og ikke andre perioder før 01-07-10 og så månederne derudaf, som jeg selv har oprettet (jeg startede her d. 1/8-10). Det havde jeg godt nok ikke lige checket.
Hvad uglen i hulen gør man så? Altså andet end den sure vej og gøre det manuelt?

mvh

Birgitte
Avatar billede tascha Nybegynder
13. december 2010 - 12:35 #5
Afhængig af hvad "billedet Nyt Regnskabsår" viser, er det muligt at oprette de manglende måneder - men de yderste tre kolonner skal være korrekt udfyldt.

Inden du foretager dig noget som helst, skal du foretage en sikkerhedskopi i Navision af regnskabet, derefter kan du prøve om du kan oprette de manglende perioder ...

Du er evt. velkommen til at kontakte mig.

mvh Lars Duus
Avatar billede BLSH Nybegynder
13. december 2010 - 13:12 #6
Jeg har prøvet at oprette de manglende perioder via nyt regnskabsår, men får en besked om, at det kun er muligt at oprette nyt år før eller efter de eksisterende perioder.
Det ser ud til, at det bliver den manuelle løsning i år, og så vil det formodentlig virke næste år.
Tak for hjælpen

MVH

Birgitte
Avatar billede didb Nybegynder
13. december 2010 - 13:28 #7
Hej Birgitte

Man kan godt gå bagom systemet, og oprettet året korrekt.
Hvor bor du henne?
Kan sagfens hjælpe, så du ikke skal gøre det manuelt!

www.ensure-it.dk

Anders
Avatar billede BLSH Nybegynder
20. december 2010 - 10:19 #8
Hej Anders

Firmaet ligger i indre by.
Jeg vender den lige med chefen og så kontakter vi jer måske. Nu har jeg i hvert fald markeret din hjemmeside i favoritter. Tak for hjælpen.

mvh

Birgitte