Avatar billede happymannn Novice
13. december 2010 - 13:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen netforbindelse

Hej.
Håber ikke det bliver for lang en smøre, men vil forsøge at uddybe mit problem mest muligt..

Har den sidste uge forgæves forsøgt at løse et problem med min netforbindelse, og er nu kørt helt fast med evt løsning.

Mit media center MCE2005 kan ikke længere oprette forbindelse til min routher. Jeg køre med kabel.
Den skriver ingen eller kun begrænset adgang, og kan ikke reparere forbindelse. Kan ikke forny IP.

Starter jeg op i "fejlsikret tilstand med netværk" virker det fint.

Har prøvet at gendanne maskine både 1-2 og 5 uger tilbage men stadig samme fejl.

Maskinen har kørt perfekt de sidste 4-5 år og jeg kan ikke komme i tanke om nogle programmer jeg skulle have installeret det sidste års tid, der kunne give problemer..

I "enhedshåndtering" vises der ingen fejl.

Der er i husstanden også 3 bærbar og 2 stationær computere der alle køre fint (trådløs), samt en WDTV Live der køre kabel så netværket burde jo ikke fejle noget.

Har prøvet at installere ny driver til "Broadcom netxtreme gigabit ethernet" men når den gamle driver skal fjernes fryser maskine. Det sker også at den fryser hvis jeg vil "deaktivere" kortet..

Jeg regner med at det er en anden driver eller program der driller, men har ingen ide om hvilket, eller hvordan jeg indkredser problemet???

Håber meget på et input herfra og vil lige sige at jeg ikke er vanvittig stærk i dette, så evt forslag modtages gerne i alm sprog, eller uddybende forklaring :-)

Henrik
Avatar billede bramming Nybegynder
13. december 2010 - 13:55 #1
Hej Happymann,

Har du prøvet følgende:

1. Åbn dit netværkskort og se om den er sat til "Statisk / fast ip adresse"
2. Åbn din Webbrowser klik på tools / indstillinger find et faneblad der hedder connections / forbindelser og vælg knappen LAN-indstillinger / settings.

Tjek om nogen proxy er sat op. Hvis dette er tilfældet fjern markeringen og klik ok og ok. Derefter luk alle webbrowsere og åbn din kommando prompt. Skriv deri: ipconfig -release
og når denne handling er udført - prøv med: ipconfig -renew

Se om dette hjælper.
Avatar billede happymannn Novice
13. december 2010 - 14:47 #2
Hej Bramming.

Tog lidt tid for mig, da jeg lige skulle finde rundt i det:-)

1. Åbn netværkskort?? Har prøvet at kigge i "enhedshåndtering" og "netværksforbindelser" og "Broadcom advance control suite" men kan ikke se noget der fortæller om "fast ip". Ved ikke om det er det rigtige sted jeg kigger.Har ikke kunne finde noget vedr. fast ip???

2.Der er ikke makeret "proxy"

Når jeg køre ipconfig -release og ipconfig -renew sker dette.

Fejlsikret tilstand:Release:Den nulstiller ip. Renew:den henter ny ip.

Alm opstart:Release:den nulstiller ip. Renew:Der sker intet.Cousor står blot stille.

Når jeg aflæser ip i "Broadcom advance control suite" skriver den:
Fejlsikret tilstand:ip.192.168.1.3
Alm opstart:ip 169.254.45.47

Mine andre computere er også på ip 192.168.xxxx

Men som sagt har jeg ikke kunnew finde hvor jeg evt ser om den er på fast ip..

henrik
Avatar billede bramming Nybegynder
13. december 2010 - 15:14 #3
Hmm, umiddelbart viser det der også kun at den får en ip tildelt af Windows selv, da det er en 169 ip adresse.

Du kører kun med en webbrowser - eller har du flere installeret. I så fald skal du tjekke det med proxy ved dem alle.

Med hensyn til fast ip-adresse skal du klikke:

1. Startknappen
2. Find Kontrol Panel og åbn
3. Finde Netværksindstillinger / adaptere /
og så skulle du gerne kunne komme ind så du kan se dit broadcom kort ligesom her:
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/networking/setup/68571-view-network-connections.gif&imgrefurl=http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/setup/netadapter.mspx&usg=__IGK_mfz66hWVeHEBk--2cJGz9AU=&h=404&w=401&sz=15&hl=en&start=0&sig2=UeCCMotdbWWlalVfQwRVWA&zoom=1&tbnid=CtsRSVZ6_9GzOM:&tbnh=161&tbnw=160&ei=nikGTdGnE8GZOovN-acB&prev=/images%3Fq%3Dwin%2Bxp%2Bnetwork%2Badapters%26um%3D1%26hl%3Den%26biw%3D1609%26bih%3D789%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=678&vpy=73&dur=94&hovh=225&hovw=224&tx=65&ty=108&oei=nikGTdGnE8GZOovN-acB&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:3,s:0

Når du finder dit netværkskort, skal du dobbeltklikke på denne og derefter vælge TCP/IP Version 4 og klik indstillinger / properties.
Herinde kan du se om der er skrevet noget i nogle af alle felterne.

Hvis, så fjern alt hvad der står og sæt dem til at hente oplysningerne selv.
Avatar billede happymannn Novice
13. december 2010 - 15:41 #4
Hej Bramming.

Netværkskort står til:
Hent IP automatisk
Hent DNS automatisk.

Ved "ipconfig /all" kommer dette frem:

SAFEMODE:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Henrik Thomsen>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : htpc
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit
Ethernet
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-30-1B-B8-A2-07
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 13. december 2010 15:13:03
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 14. december 2010 15:13:03

VED ALM OPSTART:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Henrik Thomsen>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : htpc
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

C:\Documents and Settings\Henrik Thomsen>

Ved ikke om det siger noget???

henrik
Avatar billede bramming Nybegynder
13. december 2010 - 16:29 #5
Ja det lyder da som om der er noget der forhindrer dig i at få en adresse. Men hvad det lige er af software der umiddelbart skulle hindre det er jo et godt spørgsmål.

Har du noget specielt, som starter op når du åbner din maskine i "Normal tilstand" - hvad har du af programmer i dit "status område (Det helt til højre på din bundlinje)".
Og hvad type anti-virus kører du med. Det kan jo også være noget snavs der har sat sig, og som umiddelbart ikke starter op, når du åbner din maskine i fejlsikret tilstand.

I så fald - hent dette program:
http://www.malwarebytes.org/
Og hent versionen fra november "Den nyeste".
Når programmet er hentet ned og installeret, sørg der for at du opdatere programmet, så den henter de nyeste opdateringer ned.

Scan derefter computeren med dette stykke software (gratis).
Og jeg ved du ikke er på nettet med denne maskine, men hent den nyeste på en af dine andre maskiner.
Avatar billede happymannn Novice
17. december 2010 - 11:11 #6
Hej.

Har nu prøvet lidt mere.

Scannet mod malware og virus med flere programmer.Kørt "system Tuneup" samt "Registry Mechanic" intet. Havde jeg heller ikke regnet med da maskinen kun henter windows opdateringer og EPG til mediacenter.

Har prøvet at deaktivere firewall og afinstallere virus prg. hjælper ikke.

Køre med onbord grafik. ATI Radeon Xpress 200 samt Haugepage WinTv 2x tuner.

Hvis jeg afinstallere grafikdriver starter windows nu fint op i alm mode med fuld netforbindelse. Lige så snart jeg jeg aktivere onboard grafik igen går net ned og kan ikke hente ip og får blot tildelt 169.xxx.xxx af windows. Skulle gerne være 192.xxx.xx.
Har prøvet at hente nye og gamle driver til både ATI og Broadcom. Samme fejl..

Når jeg læser IRQ har net(broadcom) og -hauppage samme IRQ (18). Er dette en fejl. Giver måske konflikt??

IRQ 0    System timer    OK
IRQ 6    Standard floppy disk controller    OK
IRQ 8    System CMOS/real time clock    OK
IRQ 9    Microsoft ACPI-Compliant System    OK
IRQ 13    Numeric data processor    OK
IRQ 14    Primary IDE Channel    OK
IRQ 15    Secondary IDE Channel    OK
IRQ 17    ATI RADEON XPRESS 200 Series      OK
IRQ 17    VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller    OK
IRQ 18    Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet    OK
IRQ 18    Hauppauge WinTV PVR PCI II (23xxx) (Tuner 1)    OK
IRQ 18    ALi PCI to USB Open Host Controller    OK
IRQ 19    Hauppauge WinTV PVR PCI II (23xxx) (Tuner 2)    OK
IRQ 19    ULi SATA Controller (M1573)    OK
IRQ 21    Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio    OK
IRQ 23    Standard Enhanced PCI to USB Host Controller    OK

I/O-port 0x00000000-0x00000CF7    PCI bus
I/O-port 0x00000000-0x00000CF7    Direct memory access controller

I/O-port 0x000003C0-0x000003DF    PCI standard PCI-to-PCI bridge
I/O-port 0x000003C0-0x000003DF    ATI RADEON XPRESS 200 Series

Hukommelsesadresse 0xC8000000-0xCFFFFFFF    PCI standard PCI-to-PCI bridge
Hukommelsesadresse 0xC8000000-0xCFFFFFFF    ATI RADEON XPRESS 200 Series

IRQ 17    ATI RADEON XPRESS 200 Series
IRQ 17    VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

IRQ 18    Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
IRQ 18    Hauppauge WinTV PVR PCI II (23xxx) (Tuner 1)
IRQ 18    ALi PCI to USB Open Host Controller

IRQ 19    Hauppauge WinTV PVR PCI II (23xxx) (Tuner 2)
IRQ 19    ULi SATA Controller (M1573)

Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF    PCI bus
Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF    PCI standard PCI-to-PCI bridge
Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF    ATI RADEON XPRESS 200 Series

I/O-port 0x000003B0-0x000003BB    PCI standard PCI-to-PCI bridge
I/O-port 0x000003B0-0x000003BB    ATI RADEON XPRESS 200 Series

Hukommelsesadresse 0xD4000000-0xDBFFFFFF    PCI standard PCI-to-PCI bridge
Hukommelsesadresse 0xD4000000-0xDBFFFFFF    Hauppauge WinTV PVR PCI II (23xxx) (Tuner 2)

Henrik
Avatar billede happymannn Novice
17. december 2010 - 15:47 #7
Har opgivet at få onbord lan til at virke.

Købte et usb 2.0 til Ethernet adapter og installerede det. Tog 5 min og alt virker nu perfekt.

Bramming:Du får point. Selv om problemet ikke blev løst, lærte jeg jo en masse om net opsætning som nok kommer mig tilgode en anden gang.

MANGE TAK for hjælpen :-)
Avatar billede happymannn Novice
17. december 2010 - 15:57 #8
Øhh, mangler så lige hjælp til pointgivning,,he,he.

Der er ingen kasse med "accepter dette svar" i brammings" indlæg. Kun i mit eget sidste indlæg. Hvis jeg sætter kryds der, giver jeg så ikke mig selv point :-) ??
Avatar billede bramming Nybegynder
20. december 2010 - 10:27 #9
Her er et svar :) Var nu mere fordi jeg kun havde lagt kommentar.

Men - du behøver ikke give mig pointene - da jeg ikke kom med løsningen :)
Men feel free :)