Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
15. december 2010 - 12:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkort/driver (tror jeg)

Hej.

Jeg har for nylig fået reinstaleret min pc (Windows XP), men har nu problemer med min skærm.

Den "hakker" i det når man flytter et vindue, og det er specielt et problem når jeg spiller poker, hvor jeg bruger et program (Holdem Manager) der viser en masse statistik i nogle små sorte boks. Hver gang der sker den mindste bevægelse på pokerbordet flyver disse små sorte bokse rundt omkring...

Jeg har fået at vide at det nok er driveren til mit grafikkort der skal opgraderes, men jeg synes ikke at jeg kan finde et der passer bedre. Når jeg får windows til at søge, kan den ikke finde en der er bedre end den jeg har.
Det er SiS Mirage Graphics

driverversion 6.14.10.3780 der bruges (fra 23/1-2007) hvis det kan hjælpe?

Jeg har en 26" Samsung Syncmaster skærm og kører i 1920*1200 pixels.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 13:44 #1
Jeg tror at du skal indvestere i et nyt grafikkort,det siger ikke rigtig noget  SiS Mirage Graphics, ellers kom med flere oplysninger.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 13:46 #2
Tror det er noget med dit chipset du opdatere, og ikke grafikkortet.
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
15. december 2010 - 13:52 #3
hvad er chipset?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 13:58 #4
Det der styrer dit bundkort
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 14:01 #5
Gå i start ,kør og skriv msinfo32 klik enter så kan du aflæse en masse om din komputer.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 14:04 #6
SiS Mirage er et meget typisk onboard low end grafikkort, som sidder i servere og tyndeklienter m.m.

Du kan nok nemmest finde en driver ved at søge på computer modellen (Hvis det er en mærke pc), ellers skal du nok kigge hos motherboard producenten.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 14:08 #7
Din skærm opløsning skal være 1920 x 1080.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 14:09 #8
Jeg har faktisk for nyligt arbejdet med en computer med dette grafikkort i også i 1920x1200.

Og det havde virkelig dårlig performace. Prøv at sætte din opløsning ned, bare som en test.

Jeg tror ikke det er gearet til den høje opløsning.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 14:11 #9
Opløsningen burde kun være 1920x1080, hvis hans skærm er 19:9.
Hvis den er 16:10 som computerskærme typisk er, så er dens native nok 1920x1200.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 14:11 #10
16:9 var det selvfølgelig og ikke 19:9 lol.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2010 - 08:00 #11
Min skærm er HD 26" 16:9 og kører perfekt i 1920 x 1080, min anden komputer har 19" skærm også 16:9 den har en opløsning på ca. 1200 x 900 gider ikke tænde den for at se nøjagtig, men grafikkortet har også en betydning på opløsningen så det kan måske være forskelligt hvad den kan stilles til, jeg bruger Asus 7600GS.
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
29. april 2011 - 06:03 #12
har ændret "antal farver" hvilket har løst problemet