Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:03 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

e-mail form

Er der ikke lige en der har en form (lige til at sætte ind) der sørger for at jeg får et \"send mail script\" på hjemmesiden. Således at man fra siden kan sende en mail (hvis det ikke skulle fremgå af ovenstående). Der hvor det skal bruges er der ikke webhotel.

points til den bedste mailform...

thanx
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:06 #1
hvad det er skrevet i er underordet, bare det er lige til at sætte ind....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 13:07 #2
<form name=\"form1\" method=\"post\" enctype=\"text/plain\" action=\"mailto:din@email.dk\" style=\"font-family:Arial;\">
<table width=\"445\" align=\"center\">
    <tr>
        <td width=\"130\" align=\"right\"><p><font size=\"2\"><b>Afsender: </b></font></td>
        <td width=\"311\" align=\"left\"><p><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"sender\"></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width=\"130\" align=\"right\"><p><font size=\"2\"><b>E-mail: </b></font></td>
        <td width=\"311\"><p><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"email\"></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width=\"130\" align=\"right\"><p><font size=\"2\"><b>Emne: </b></font></td>
        <td width=\"311\" align=\"left\"><p><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"title\"></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width=\"130\" align=\"right\" valign=\"top\" rowspan=\"2\"><p><font size=\"2\"><b>Besked  </b></font></td>
        <td width=\"311\"><font size=\"2\"><textarea name=\"Kommentar\" rows=\"5\" cols=\"35\"></textarea></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width=\"311\" align=\"left\"><p><font size=\"2\"><input type=\"submit\" value=\"Send\">
            <input type=\"reset\" value=\"Gendan\"></font></td>
    </tr>
</table></form>
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 13:07 #3
Du kan få det i PHP...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 13:08 #4
Dette er en i html, der sender en mail via brugerens mailklient, hvis du kan bruge php har jeg også sådan en, lidt bedre..
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:15 #5
Jeg er i tvivl om jeg kan bruge php men det kan vi finde ud af så post den gerne. Jeg tester den vladimir har sendt ind for at se om der kommer en mail frem :)
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:19 #6
vladimir : Hvad med en der går uden om mailclienten ?
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2001 - 13:20 #7
Journalist->Vladimir\'s form kræver, at du har tilkoblet en eller anden form for udbyder der kan sende din mail.
Bare lidt info...
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:22 #8
Har i en der ikke kræver udbyder ?
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:29 #9
php duer ikke...

Jeg magler en form der kan sende mails fra min hjemmeside helt uden om udbyder. Om i selv har lavet en eller det er andres er ligegyldigt, sålænge den kode jeg skal sætte ind på siden bare bliver postet her.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 13:34 #10
har du adgang til CGI ?
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 13:36 #11
jeg har formentlig ikke adgang til noget som helst. Men det må gerne bare være en templet jeg sætter ind...
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 13:47 #12
Det kan man ikke...altså sende mail uden om en udbyder. Hvis du ikke har et serverside sprog må du bruge mail klienten.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 14:17 #13
Så er vladimir\'s nok noget af det bedste du kan få.
Der findes godt nok idealister der lægger gratis server til formmail scriptet (det perfekte til det brug), men i og med at de er idealister har du nul garanti for at deres server også eksisterer imorgen.

mvh JakobA
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 14:20 #14
Jeg må give Jakoba ret, hvis du ikke har adgang til noget som helst serverside  script, eller CGI så er du nødt til at at benytte dig at klientens mail !

//Anders
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2001 - 14:27 #15
hmm du skal bruge noget til din hjemmeside, men der er ikke hotel til. Sjovt nok.

Men mener at BraveNet har nogle MailForms, som du måske kunne bruge.
Deres mailform går igennem deres egne servere og derfor behøver du ikke noget hotel. Du skal dog have en eller anden form for Internetadgang.

Bare et forslag, hvis det ikke kan lade sig gøre - ja så har Jakoba ret.

www.bravenet.com
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 14:32 #16
Men du må da også have din hjemmeside liggende et sted. TDC, get2net, danbbs og de fleste andre seriøse udbydere stiller formmail scriptet gratis til rådighed for dem der har hjemmeside der.
Hvor bor din hjemmeside?
Avatar billede journalist Nybegynder
27. juli 2001 - 16:44 #17
Vladimirr> Jeg bruger din foreløbig
El barto> tak for hjælpen :)
Prodiv> Bravenet ser ret interessant ud

Tak for hjælpen...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 17:37 #18
Det var så lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 22:01 #19
*S*