Avatar billede Druesukker Nybegynder
16. december 2010 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disklæsningsfejl

Hey Eksperter.

Jeg begyndte i går at reparere min gamle pc.

I forbindelse med opsarten skrev den:
Disklæsningsfejl Tryk alt + ctrl + del for genstart.

Jeg prøvede nogle forskellige ting og computeren skrev følgende:
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovennævnte fil.

Jeg prøvede derfor at boote fra den originale Windows XP cd, og geninstallere XP i den gamle mappe kaldet WINDOWS på C drevet. Det virkede ikke så jeg prøvede at installere windows i en ny mappe som jeg kaldte WINXP. Jeg sad med det i flere timer i går og intet virkede.

I dag prøvede jeg at skille computeren fuldstændigt ad og samle den igen. Først ville den ikke starte og bippede bare hele tiden. Derefter pillede jeg lidt ved PSU'en og computeren kunne starte igen.
Dog med samme problem, Disklæsningsfejl.

Når jeg starter pc'en nu står den bare og bipper igen.

Jeg mistænker at det kan være harddisken som er stået af.

Hvad tror i problemet kan være?

mvh Andreas
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2010 - 19:56 #1
du skal have disken formateret om, så dårlige sektorer markeres. Men - når en disk først starter med fejl, så kommer der hurtigt flere. Så skift disk, og start forfra.
Avatar billede Druesukker Nybegynder
16. december 2010 - 19:58 #2
Okay det var også det jeg havde regnet med.
Jeg køber en ny i morgen. kom med svar :)
Avatar billede Druesukker Nybegynder
16. december 2010 - 20:01 #3
btw. Tak for hjælpen...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2010 - 20:11 #4
ok...