Avatar billede haken Nybegynder
17. december 2010 - 11:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Valg af bærbar

Hej Eksperter

Jeg skal til at have ny bærbar. Og har derfor kigget på hvad jeg kunne tænke mig.

Jeg har fundet frem til tre forskellige jeg måske syntes kunne være noget. Her er links til dem.

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/ACER_AS8943G-5464G64Bnss_LX-PUJ02-158_18-4

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4512039

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4399969

Syntes det er et plus at Acer maskinen har så høj skærmopløsning.

Skal mest af alt bruge den til at arbejde på.

Hvad syntes i er det bedste valg?

I er også meget velkommen til at komme med andre forslag, hvis i syntes der er andre der er bedre (ca. prisklasse max 9000 kr)
Avatar billede Manteuffelstr Nybegynder
17. december 2010 - 15:19 #1
Hej Haken

Ville være formålstjenesteligt hvis du, evt. en anden gang, nærmere specificer hvad du mener med 'arbejde', dvs. hvad for en type af arbejde maskinen skal kunne yde. Er det f.eks. billedbehandling eller database/statistik, word, spil, skal den med på farten eller står den på en "stationær" arbejdsplads  ect.?

Når det så er sagt er de maskiner du har udvalgt ens hvad angår Processor og Ram og dermed i grove træk arbejdshastighed.

For HP'en tale at det er en non-glare skærm, hvilket gør den egnet til, at tage med "ud" i ustadig belysning og HD'en er en lidt hurtigere version end den de to andre er udstyret med (7200rpm mod 5400rpm). HP'en har tillige den længste levetid på 6 timer og vejer mindst med 3,1 (mod 3,4 og 4,6 kg), så - igen - hvis den skal med på farten og du kun skal bruge et "mindre" grafikkort er denne din prisvinder.

Imod Hp'en taler at den "kun" har 512MB videohukommelse imodsætning til de andre maskiners 1GB. Samtidig har Acer maskinen 140 GB ekstra lagerplads. En del af prisforskellen på den dyrere Acer er at finde ved grafikkortet - bedst til spil af de tre, men mindst praktisk med 18.4" skærm, men til film (også i HD)er de to andres 17,3" mere end nok.

Tjaa.. Håber det hjælper.
o7
Avatar billede haken Nybegynder
04. januar 2011 - 07:47 #2
Tak for hjælpen.
Da den ikke skal flyttes ret meget rundt faldt valget på Acer.

Tak for din gennemgang af de 3 maskiner.