18. december 2010 - 23:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nas og win 7

jeg har ik har problemmer med at se min nas server før, men er skiftet til windows 7 og nu kan jeg ik finde den?? har sat ftp server op på den og der kan jeg godt finde den..

det er en synology Ds209+2 nas

nogle som har ide til hvad der skal gøres?
Avatar billede giweo Juniormester
19. december 2010 - 09:05 #1
Prøv at downloade programmet "NetDrive"  det er freeware.
Jeg havde samme problem, men NetDrive løste det for mig ...
19. december 2010 - 10:05 #2
kan ik får det til at virke...den vil ik finde den og nu kan jeg hellere kommer i kontakt med den over ftp...
19. december 2010 - 10:59 #3
når de er i samme arbejdsgruppe..hvorfor kan man så ik finde nassen på pcen?
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2010 - 12:40 #4
Prøv:
start -> kontrolpanel -> Netværks- og delingscenter -> Rediger Avancerede delingsindstillinger -> slå netværksregistering til.
19. december 2010 - 13:23 #5
den er slået til
19. december 2010 - 13:37 #6
da jeg kørte med xp kunne jeg gå ind igennem totalt commander og smider diverse filer op på nassen..og hvis man gør det gennem synology programmet må filen ik fylde mere end 2gb
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2010 - 17:10 #7
Kan du tilgå den på IP'en?
Start -> kør (eller windowstast + r) -> skriv "\\ip" (f.eks. \\192.168.1.10).
19. december 2010 - 18:19 #8
nej kan ik komme i kontakt med den...har prøvet diverse ip adresser der står inde i opsætningen på nassen og eks. og op af...og min firewall har jeg stået fra under dette test
06. januar 2012 - 21:57 #9
nå lukker den lige