Avatar billede a_s0meone Nybegynder
20. december 2010 - 16:22 Der er 7 kommentarer

Oplader: Tilsluttet, Oplader ikke

Jeg har en kammerat hvis bærbare er begyndt at komme med meddelelsen: "Tilsluttet, oplader ikke" når han sætter laderen i.
Selvom den kommer ned under 10% strøm lader den ikke, men hvis han slukker computeren, så lader den uden problemer, men den vil ikke lade inde i Windows 7.
Da han kørte med Windows Vista havde den ikke dette problem.

Er der nogen form for indstilling i Windows 7 som skal slåes til/fra, eller andet der gør at den vil lade mens den er i brug?
Avatar billede peterjohn Nybegynder
20. december 2010 - 17:39 #1
Jeg har det samme problem med min acer bærbar. Den vil ikke lade inde i Windows 7. Det eneste jeg kunne gøre var at fjerne ikonet ved meddelelsesområdet. Det lykkedes mig heller ikke at ændre noget ved strømstyring.
Det kan være at der er noget galt med batteriet, måske er batteriet ved at se sine gode dage.
Jeg fandt ud af med mit batteri efter jeg havde ladt den op til 100% tog jeg stikket til opladeren ud og kort tid efter havde bærbaren slugt alt strøm.
Det kan være han også har samme problem
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
20. december 2010 - 19:09 #2
Det er ikke det, da han ofte bruger den uden strøm på, og også i mere end en time af gangen. (Dog ikke når han spiller på den)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2010 - 19:18 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2011 - 11:02 #4
Feedback?
Avatar billede Pantzer Praktikant
07. juni 2011 - 23:09 #5
Nu hvor der ikke er andre, der vil give dig feedback, så vil jeg da gerne. :)

Jeg havde samme problem med min Dell maskine. Den vejledning du henviser til John, virkede ikke for mig (ellers er der måske noget jeg har misforstået :)).
Jeg fandt til gengæld to andre råd (det ene af dem her på eksperten.dk) som gik på, at lade adapteren vile lidt, og at batteriet derefter vil blive ladet op.
Det andet hint var, at batteriet ville blive ladet op, når det kom under 90%.
Personligt, hev jeg stikket til adapteren ud af stikkontakten og brugte computeren til batteriet var næsten afladt.
Lige nu lader den og er pt. på 95%.
Så om det var det ene eller det andet ved jeg ikke, men det virkede. :)

Jeg kan dog konstatere, at der er mange forstellige råd derude og de virker allesammen. Det er bare ingen af dem der virker 100%.
Mit eget bud ligger sig tæt op af det råd der i en anden tråd herinde ( http://www.eksperten.dk/spm/919134 ). Lad adapter og batteri/computer få en pause ind i mellem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2011 - 19:37 #6
Spørger har ikke været online siden spørgsmålet blev oprettet.
Afmelder tråden!
Avatar billede Joakim Garde Praktikant
05. august 2016 - 13:42 #7
Johnstigers, det digwin link du henviser til reklamerer for dating...