Avatar billede irmapigen Nybegynder
21. december 2010 - 08:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rulle ned vindue i excel

Hvordan er det nu man laver et rulle ned vindue i excel? Jeg ved man skal lave et ark med mulighederne, men kan ikke huske hvordan man tilføjer selve vinduet.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. december 2010 - 08:24 #1
Hvis det er i 2007 eller 2010 versionen kan du gøre sådan: http://spreadsheets.about.com/od/datamanagementinexcel/qt/20071113_drpdwn.htm
Avatar billede store-morten Ekspert
21. december 2010 - 09:12 #2
#2 Synes godt om ;-)
Avatar billede Ialocin Novice
21. december 2010 - 08:43 #3
Eks:
En liste over vare i G og pris i H

Marker din liste (kolonne G og H) og giv den navnet Vare.
Marker G og H og lige over kolonne A står der A1 slet det og skriv Vare
Eller hvis du bruger Ark2:
En liste over vare i A og pris i B
Marker A og B på Ark2 og lige over kolonne A står der A1 slet det og skriv Vare

I celle A1 : Data --> Datavalidering --> Tilad: Liste og Kilde: =Vare

Klik på celle A1 og der kommer en pil tryk på den og vælg din vare.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 16:15 #4
Enig. Bruger selv dette i en faktura skabelon med 400  vare linier.
For at gøre din liste bedre, så organiser den i alfabetisk orden. Indsæt bogstaver eller tal, alt efter hvad den skal sortere efter. Du bestemmer selv med de linier hvor den skal gå ind i rækken.
Skal du lede efter noget der starter med E, så tast e i feltet og tryk på pilen og du kommer lige ind i listen som du selv ønsker.
Kun fantasien sætter grænser her.