21. december 2010 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lenovo SL500 - CMOS password mangler - uret er reset - kan ikke boote noget mere

Hej,

Her på mit arbejde har jeg glædeligt brugt en Lenovo SL500 i over et år, indtil vi fornyeligt allesammen skulle have skiftet domæne og have geninstalleret windows automatisk via netværket. Det gav problemer på min, fordi hard-disken har en password, og den skulle slås fra first.

Problemet var at ingen vidste hvad CMOS adgangskode var på den her maskine...

Efter nogen Googling bestemte vi os for at tage batteriet på bundkortet ud, som gerne skulle resette CMOS inkl password. Det gjorde det ikke. Det var kun RTC uret der blev resettet. Resultatet er, at man nu first skal ind i BIOS for at sætte uret, før man overhovedet kan boote fra noget som helst. Og det kan man ikke så længe man ikke har adgangskoden!

Det er et AMI bundkort, og jeg har prøvet alle de backdoor password man kan finde på nettet uden held.

Sagen er, at en softwareløsning ikke synes muligt, så lange man ikke kan boote noget som helst op.

Men hvilken hardwareløsning kan man så bruge for den her specifikke bærbar? Udover at skifte bundkortet ud selvfølgelig...
22. december 2010 - 13:22 #2
Google kan jeg selv. Og jeg kan ikke bruge nogen af de her links til noget.

Lenovo siger de må skifte bundkortet ud, så det må vi da bare gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 13:57 #3
det skulle du så have skrevet
husk lige på vi er ikke seende men må starte ud fra hvad vi tror du mener
19. februar 2011 - 19:55 #4
Skulle jeg have skrevet at jeg godt selv kan Google!? Det er ellers rimelig indlysende, skulle man tro.

Lenovos udmelding kom selvfølgelig efter at jeg skrev indlægget og startede tråden!