Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
24. december 2010 - 01:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar søges.

Hey!
Jeg er en dreng på 14 år! Jeg søger en bærbar pc. Den skal primært bruges til skolearbejde, den skal kunne køre spillet "World of Warcraft" fejlfrit og uden problemer, samt et nogenlunde godt graffikort.
Skærm størrelse skal være omkring 19-20 tommer.
Minimum pris ca. 5000,-

På forhånd tak.
Avatar billede simon_staal Nybegynder
24. december 2010 - 07:49 #1
Er det meningen at den skal tages med i skole?

mvh
Simon
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2010 - 12:26 #2
Ja 20" skærm, det er da noget af en bamse. Den bliver knapt slæbbar i denne størrelse. Min søn har en Acer  snart 3 år gl. med 17" skærm, og den er da stor nok synes jeg.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
24. december 2010 - 13:31 #3
Så nok mere en 17" skærm.
Ja, meningen er at den skal kunne tages med i skole.
P.S har lavet en lille fejl, der hvor der står "minimum pris ca. 5000,- skal der stå "Maksimum pris ca. 5000,- min fejl.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
24. december 2010 - 13:31 #4
Tænkte ikke så meget over at 20" er lige rigeligt stort for en bærbar, har altid haft stationær.
Avatar billede m_soender Nybegynder
24. december 2010 - 15:04 #5
Hvorfor vil du have en bærbar til at spille på. Performance på en bærbar koster noget mere i forhold til hvad det koster i en stationær. Måske du skulle prøve at kigge efter en brugt Lenovo til omkring 3000,- en maskine som faktisk er designet til at blive fragtet rundt omkring, og så enten gemme de resterende 2000,- til en ny desktop eller opgradere den du har.

En stationær er til at opgradere, hvorimod en bærbar kun er harddisk og ram du forholdsvis enkelt kan opgradere. Du vil også kunne opgradere din cpu i den bærbare, men så vil det næsten være billigere at købe en ny. Jeg er uforstående over hvorfor alle vil have en bærbar som kan bruges til at spille på og så samtidigt slæbe den med i folkeskolen til skolebrug. Performance og mobilitet hænger bare ikke rigtig sammen.

Rigtig god jul

/
Martin
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
24. december 2010 - 19:55 #6
Ønsker også rigtig god jul til dig Martin!

Men dit forslag ville være at jeg køber en rimelig bærbar som kan bruges til at blive fragtet rundt med, og også bruges primært til skoleforbrug.  Og så ville resten af de penge som er i overskud, bruges til fks at opgradere min nuværende stationær?
Avatar billede m_soender Nybegynder
24. december 2010 - 23:09 #7
Ja, bærbaren skal du jo primært bruge i skolen til skolearbejde, det kræver ikke det vilde af maskinen. Hvis du skal bruge den til at spille på synes jeg ofte at man kommer til at betale for meget i forhold til det man får, og det er vel også begrænset hvor meget tid man har i skolen til at spille.

De fleste bærbare vil sagtens kunne trække lidt film og så'en hvis du lige har en time der skal slås ihjel, og du vil måske også kunne trække wow men det vil jo så ikke være med det hele sat i toppen og der vil opstå noget lag i spillet.

Hvis du også deler dine 2 aktiviteter op, spil og skole, og kun bruger din bærbare til skole brug har du en maskine som du ved du kan stole på. Ofte skal man jo lige prøve et eller andet software af og det kan man jo så gøre der hjemme på den stationære.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
25. december 2010 - 01:13 #8
Mange tak for hjælpen Martin! Du har nok fået mig til at tænke lidt mere over mit valg.

Men til skoleforbrug ville en "notebook" som denne kunne klare det?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netbooks/TOSAC10010D/toshiba-netbook
Avatar billede m_soender Nybegynder
25. december 2010 - 10:31 #9
Nu har jeg ikke lige den store erfaring med netbooks, synes selv de er for små at arbejde på men hvis det kun er til at surfe og tage notater på er de vel fine nok, jeg stiller dog som reglen nogle andre krav til mine bærbare så jeg ender som reglen oppe i nogle helt andre prisklasser.

Den som du linker til synes jeg ikke du skal vælge da den ikke er baseret på en x86 CPU, ud fra det som jeg kan se. Det vil betyde at du ikke kan installere f.eks. Microsoft Office på den, og du vil være låst til de programmer som du kan hente på Android platformen. Husk på at Android platformen er lavet med henblik på mobil telefoner og ikke som styresystem til en notebook.

Hvis du vil gå efter en x86 netbook/notebook kommer du nok til at smide omkring 3000,- for en hvor du så vil have 10" skærm vil jeg gætte på. Hvis jeg stod i din situation ville jeg kigge efter en brugt bærbar til de samme penge. Performance i en bærbar der er 2-3år gammel vil sagtens kunne hamle op med en netbook der kommer med en Intel Atom cpu og du vil få en noget bedre skærm med hensyn til størrelse og opløsning.

Og nej, jeg har ikke nogen bærbar til salg selvom jeg argitere meget for at det godt kan betale sig at købe brugt.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
25. december 2010 - 17:52 #10
Hmmm, ved heller ikke om 10" er stort nok for til at arbejde med.
Så måske var det en idé at kigge efter en brugt bærbar.

Du skal have mange tak for alt din hjælp, uden den ville jeg være helt fortabt!

Fortsat god jul, og godt nytår!
Avatar billede simon_staal Nybegynder
27. december 2010 - 15:28 #11
Jeg så en anmeldelse af den nævnte notebook i So ein ding med nikolai sonne, og han var ikke imponeret. Der var vildt mange problemer med android som styresystem på en netbook, HDMI'en virkede ikke ordentligt og mange andre ting var galt. Så vidt jeg husker fik den absolut bundkarakter.