Avatar billede Lasse S Novice
25. december 2010 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopi af DVD til harddisk

Hej eksperter

Vi skal ud at rejse hele januar og til lejligheden har jeg købt en netbook uden dvd-drev. Ungerne vil gerne kunne se film undervejs (og forælædrene vil også gerne have, at ungerne kan se film undervejs!), og jeg er derfor ude på at kunne kopiere nogle af vores DVD-film ind på harddisken, så vi kan afvikle dem derfra.

Men får jeg dem ind på harddisken og i hvilket format? Det må gerne være i et format, hvor det stadig er muligt at "klikke rundt i menuen", altså lige "se film", "se bonus-materiale", etc - jeg forestiller mig, at den slags navigation går tabt, hvis det bare konverteres til .avi/mpeg..?

Og det skal selvfølgelig helst være gratis og nemt :)

vh Lasse
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. december 2010 - 23:44 #1
dvshrink er et udmærket program til den slags
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. december 2010 - 23:46 #2
skulle du ikke heller tage at få lukket dine 7 år gamle spørgsmål, i stedet for pirat kopi
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2010 - 23:58 #3
Ja der er nok mange her på E. som hellere ser den liste af åbne spørgsmål lukket, før de får lyst til at hjælpe.
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/xls
Avatar billede Techwork Praktikant
26. december 2010 - 00:24 #4
DVDShrink evt. efterfulgt af VobMerge, for at samle det i en fil. Enig med de andre, du skal se at få lukket dine spørgsmål. Det andet er dårligt stil.
Avatar billede soduno Novice
26. december 2010 - 10:02 #5
Alternativt og hurtigt kan du bare trække hele indholdet i dvd'en over på din computer i en mappe, og åbne mappen med VLC Media player. Det virker glimrende for mig, men fylder til gengæld en del.
Avatar billede Lasse S Novice
27. december 2010 - 20:52 #6
Point taken mht de spørgsmål, jeg ikke har fået lukket over årene, jeg beklager :( - jeg kigger på det med det samme (men flere steder er jeg nødt til at bede folk ligge et "rigtigt" svar, ellers kan jeg vist ikke lukke dem (??).

Jeg kigger på både 1) copy-paste-afspil med VLC og 2) DVD Shrink-løsningerne en af dagene (vi skal rejse p fredag!) og vender tilbage. Foreløbigt tak for input!

vh Lasse
Avatar billede Lasse S Novice
29. december 2010 - 12:32 #7
Jeg har nu fået ryddet op i de åbne issues!

Og så har jeg valgt copy-paste løsningen, som virker fint med VLC. Det var det hurtigste at gøre, og egentlig skal det bare virke her ifm rejse - så sletter jeg igen.

Tak for input - godt nytår!