Avatar billede svend-herlig Nybegynder
26. december 2010 - 12:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fra Fysisk CD i en pc til dmg

Jeg mangler et program der kan konvertere mine CD'er til DMG filer.

Jeg har en MacAir og vil gerne importere mine CD'er i itunes.

Det drejer sig pt ikke om flere end 7-8 stykker så jeg vil ikke ud og købe et eksternt drev. Jeg mangler bare et program der kan brænde CD'er om til dmg filer her på min vista maskine, som jeg så kan overføre til min mac

Dennis
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2010 - 12:49 #1
Kan du ikke bruge det der står her:
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=91232
Avatar billede milter Ekspert
26. december 2010 - 13:09 #2
Vil du ikke bare overføre musikken fra dine CD'er til Mac'en, så du kan afspille den på den?

Til det formål behøver du ikke begynde at tænke på .dmg. På CD'en ligger musikken som .cda-filer, og dem ripper du bare med et hvilket som helst program og gemmer dem i dit foretrukne format på din PC. Derefter overfører du dem, f.eks. med en USB-stick, til din Mac.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
27. december 2010 - 09:48 #3
Tak.
Milter, du har ret, det vil virke, og det er pt også det jeg gør, men det er IKKE den løsning jeg søger, jeg mangler et windows program der kan brænde dmg filer.
Kimtheman, jeg ser på det :)
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
27. december 2010 - 14:32 #4
kimtheman: det er ikke den løsning, det handler jo mere om hvordan man laver det om til iso og brænder det ud.

Det jeg gerne vil opnå er som sagt:

At brænde dmg filer på en windows maskine, findes der et program?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
01. januar 2011 - 17:15 #5
Er i kommet på nogen bedre ideer?

Jeg lukker mandag.
Dennis
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2011 - 18:11 #6
Prøv at kigge her:

http://www.ehow.com/how_6822150_burn-dmg-files-windows.html

Men det er vist mere eller mindre det samme, kimtheman foreslår i #1.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
02. januar 2011 - 22:14 #7
Jeg har nok ikke formuleret mig klart nok da jeg skrev "brænde"
Jeg mente at lave/fremstille en DMG fil - ikke på en CD/
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2011 - 22:38 #8
Jeg forstår stadig ikke, hvad du ønsker eller tror at opnå med at konvertere til .dmg?
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2011 - 23:07 #9
Er det noget i retning af det, som beskrives i dette link:

http://www.mackb.com/Uwe/Forum.aspx/mac-apps/11490/CD-DVD-emulation-for-Mac
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
07. januar 2011 - 00:26 #10
lidt i retningen, men som også de skriver kan jeg "bare bruge programmet der følger med mac'en"

Det er jo det der er problemet. Jeg vil gerne kunne brænde en dmg image på min windows pc, flytte det med en pin og så skubbe det ind i Mac'en. Og jeg ved godt jeg burde kunne bruge en alm. ISO men hvis der er kopi beskyttelse på skiven (fx windows xp) kan jeg a. ikke få lov at brænde den, og b hvis jeg kniber den lidt i måsen med et ninja trick og for den til at gøre det virker filen ikke efter hindsigten på en anden maskine.

DERFOR vil jeg gerne lave den i DMG formatet der ligesom med ISO er et billede, men i modsætning er et fuldstændig billede, altså incl kopi beskyttelse osv. der gør at Programmet i det viretuelle drev kommer til at virke.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2011 - 15:10 #11
Nu er vi vist ved at nærme os overtrædelse af reglerne om kopisikring, så jeg vil nøjes med at henvise til reglerne på eksperten.dk:

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
08. januar 2011 - 12:36 #12
Milter, hvis vi er enige om det er lovligt at lave en digtital kopi til eget brug i dette land kan jeg ikke se jeg overskrider nogen regler. Jeg har købt og betalt mit windows, og jeg har ret til at tage kopier af det og opbevare dem hvor jeg vil.

Desuden har jeg ikke noget optisk drev i min maskine hvorfor jeg er nød til at flyttet programmet på en fil - Og igen har jeg ifølge dansk lov ret til at bryde en kopi sikring hvis jeg er nød til det for at afvikle softwaren (på betingelse af jeg selvfølgelig har købt det)

Så jeg syntes ikke jeg bryder nogen regler eller lov her, spørg bare hvordan jeg kan få flyttet mit lovlige windows xp fra min vista pc over på min mac ved hjælp af en fil.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2011 - 13:14 #13
#12.

Dit oprindelige spørgsmål drejede sig om at du "har en MacAir og vil gerne importere mine CD'er i itunes".

Nu pludselig er det din XP, du vil kopiere fra din Vistamaskine til din MacAir. Normalt gælder en XP-licens kun til 1 computer og må kun bruges til den bestemte maskine.

Hvor mange licenser har du købt til din XP?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
09. januar 2011 - 10:45 #14
For det første ved du ikke noget om hvad jeg har købt eller brugt. For det andet findes der noget der hedder hustands licenser.

Men det er vel sagen uvedkommende, jeg mangler et program der kan lave DMG filer på en win maskine. Og ja fx lyd cd'er.

Syntes du virker anklagende i stedet for hjælpsom milter? at en tråd udvikler sig eller at man har brug at uddybe sit spørgsmål er vel ikke helt ualmindelig her på sitet
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 16:31 #15
#14.

Det er ikke fordi, jeg ikke ønsker at hjælpe, og det burde indlæggene indtil #10 også vise. Men, eksperten har nogle meget klare regler for råd ang. ulovlige tiltag, og jeg ønsker ikke at deltage i den slags.

Det er muligt, at det, du forsøger at gøre, er lovligt. Efter min mening lugter det for meget af forsøg på ulovlig brydning af kopisikring, og derfor ønsker jeg ikke at fortsætte. Desuden har jeg ikke noget kendskab til det emne.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
09. januar 2011 - 19:50 #16
Hvis jeg laver en fuldstændig kopi, incl kopi beskyttelse kan jeg da ikke se jeg bryder noget som helst, så er jeg jo nød til at have en licens med for at bruge det. Det jeg gerne vil er jo netop at kopier HELE CD'er over, med alt også kopi beskyttelsen, da jeg har licens. Jeg efterspørger jo ikke hvordan jeg fjerner den eller noget i den retning, jeg spørg bare efter et program der kan lave CD/DVD til DMG filer så jeg kan flytte dem over på min Macbook Air som ikke har optisk drev og derfor ikke kan afvikle det.

Men vi kan godt stoppe den her, hvis der var nogen der havde haft en ide til at program der kunne lave disse filer var de nok kommet på banen - Men jeg vil ikke have hængende på mig at jeg beder om noget ulovligt fordi jeg mangler et program og prøver at forklare formålet med det.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 20:19 #17
#16.

Jeg har også, udover den stationære, en bærbar uden CD/DVD-drev. Jeg troede, jeg kunne klare mig uden drev men måtte indrømme, jeg tog fejl. Bl.a. vil min ACDSee Photo Manager 2009 ikke lave backup af databasen uden et tilkoblet CD/DVD-drev.

Jeg er ked af det, hvis jeg har misforstået dig, men hvis ikke de forslag, der er nævnt, virker, tror jeg ikke, du slipper uden om at spendere de 300-400 kroner, et eksternt drev koster.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
10. januar 2011 - 01:07 #18
Det tror jeg desværre også bliver løsningen...
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
10. februar 2011 - 08:48 #19
jeg lukker