Avatar billede Klaus_S Praktikant
26. december 2010 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DLL filer virker ikke på webserver

Hejsa og glædelig jul.

Jeg har et problem med nogle DLL filer der ikke virker på webhotel men virker fint i VS2008
Filerne ligger i BIN mappe i roden af hotellet og jeg har læst mig til at de derfor ikke skal erklæres. i samme mappe ligger min MySgl.data som kører fint til min DB på hotellet
Exeption der kommer er at System.ComponentModel.Win32Exception: Class not registered.

Fejlen kan opleves på www.test.robotview.net....klik her på knappen "robotscanner" og fejlen kommer.

Nå jeg eksekverer siden i VS2008 virker det fint.

Hvad gør jeg forkert?

PS 100 ekstra point på at arne_V som vanligt har løsningen LOL
Avatar billede Klaus_S Praktikant
26. december 2010 - 15:49 #1
ups www.test.robotview.net    ...... klik på robotscanner
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 19:01 #2
Fejlen er nem at forklare men svær at løse.

En native .NET assembly skal bare være i bin dir.

Men COM komponenter skal installeres (registreres).

Det der robot halaøjsa komemr tilsyneladende med noget .NET kode som kalder en COM komponent.

Den COM komponent er tilsyneladende installeret/registreret på din udviklings maskine men ikke på dit web hotel.
Avatar billede Klaus_S Praktikant
26. december 2010 - 21:27 #3
Når jeg bruger DLL erne i en almindelig GUI bliver de kopieret med i installationsmappen. Ved installationen sker der ingen registrering i regdatabasen. i VS2008 er de erklæret som Imports i toppen af min kode inden mine classes.

kender du en fin vejledning til registrering af disse COM komponenter på IIS 7.0 ellers smid et svar.

Tak for hjælpen Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 23:35 #4
COM komponenter registreres normalt med regsrv32.

Og kræver admin adgang til systemet (fordi de gemmes i registry).

Men der er efter sigende visse muligheder for at bruge COM uden registrering.

Se f.eks.:
  http://blog.developex.com/?p=666

Men jeg har ingen anelse om hvorvidt eller hvordan det kan bruges fra ASP.NET.

På trods ad at mange bruger COM så kan COM være uhyggeligt vanskeligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 23:36 #5
Jeg kan godt smide et svar, men strengt taget har du ikke en løsning - du har bare en masse fine ord som grundliggende betyder "det virker ikke".
Avatar billede Klaus_S Praktikant
27. december 2010 - 12:42 #6
Det er OK arne. jeg er videre og vil teste om det virker på min egen IIS. Kan jeg det vil jeg ændre fra hostet til VPS hvis jeg der kan få lov at registrerer det her.

Tak for hjælpen igen igen
Avatar billede Klaus_S Praktikant
10. januar 2011 - 00:32 #7
Lukker