Avatar billede ianian Nybegynder
26. december 2010 - 17:54 Der er 9 kommentarer

Outlook er meget længe om indlæsning (det har ikke altid være sådan, er kommer de sidste uger)

Kan ikke forstå at det nu tager 50-60 sek. at indlæse fx indbakken.

Det har tidligere taget få sekunder at indlæse de forskellige bakker i email prog. men her de sidste 14 dage er der et eller andet der har ændret sig.

Det burde ikke være sådan, det er en rimelig hurtig pc (intel i5) og office/outlook 2007.

kan det være virus eller identitets risiko?

Håber nogen har oplevet samme fejl/ændring.

Mvh. Ian
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2010 - 18:42 #1
Der har faktisk for få dage siden været 3 med et tilsvarende problem:
http://www.eksperten.dk/spm/926893
Der er dog ikke fundet en løsning endnu.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2010 - 18:50 #2
Hvilket styresystem kører du med?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2010 - 20:03 #3
Avatar billede ianian Nybegynder
27. december 2010 - 15:24 #4
styresystem er win7
tak for henvisning - kunne ikke finde noget igår
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. december 2010 - 19:03 #5
De andre fra den anden tråd (#1) har fået løst deres problem via linket jeg sendte. Har du læst og udført anvisninger fra det andet link, som jeg lagde herop?
/ptj_11
Avatar billede ianian Nybegynder
04. januar 2011 - 22:39 #6
Hej igen-

Tak for linket

http://forums.techguy.org/archive-business-applications/565729-solved-outlook-2007-so-slow.html

jeg har nu læst dit link, som kort siger:

You need to open outlook as an administrator (by right clicking on the exe file in the Office 12 folder). Then, go to tools/trust center/addins. then click on "go..." at the bottom. I would uncheck outlookaddins. That solved all of my problems! To be extra safe, and to maximize speed, I unchecked everything except indexing (which is the only useful one). That solved my problems. Good luck to everyone!!

Og nu bliver jeg nød til, at høre hvordan jeg er sikker på jeg er logget på som adm. (med chancen for at lyde dum).

Jeg får nemlig ikke umiddelbart adgang til nogle exe filer og kan ikke genkende "tools/trust center/addins" når jeg åbner office 12 mappen

Min pc er næsten helt ny og jeg er den eneste der endnu er oprettet som bruger - og så er jeg vel også automatisk administator på denne pc, eller skal jeg specifikt logge på som adm.?

Hvad menes der egentligt med logget på som adm. og er det muligvis derfor jeg ikke får adgang til de rigtige mapper/filer?

Håber du kan hjælpe og på forhånd tak
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. januar 2011 - 01:18 #7
Med en pc med win7 som styresystem, er du som almindelig bruger ikke logget på, som admnistrator. Derfor er det, at du skal højreklikke på exe-filen for at få adgang til at afvikle programmet med administratorrettigheder, og dermed med de muligheder, som du med disse rettigheder får stillet til rådighed.
For at kunne se en exe-fil, så skal du have dit styresystem til at vise efternavne på kendte filtyper.
Jeg ved ikke præcist hvordan dette gøres i win7, men i f. eks. win xp gøres dette ved at gå i stifinder, vælge menupunktet "funktioner/mappeindstillinger/"fanebladet Vis"" og fjerne markeringen ved punktet "Skjul filtypenavn for kandte filtyper".
Dette gør, at du kan se filtypenavnet for alle filtyper på din pc.
Du kan sikkert finde din Outlook start-fil på denne position:
\\Programmer\Microsoft Office\ffice12\utlook\Outlook.exe
Hvis du vil undgå at skulle have styresystemet til at vise filefternavne, så skla du bare kigge efter en fil, der hedder Outlook på denne måde:
\\Programmer\Microsoft Office\ffice12\utlook\Outlook
Prøv dette, og lad os høre, hvordan det virker.
/ptj_11
Avatar billede ianian Nybegynder
07. januar 2011 - 14:03 #8
Hej

Har fundet ud af at logge på som adm. og har også fundet outlook.exe, tror det er den rigtige. har lokaliseret den via søg/stifinder og der var kun 2 der hed noget med outlook.exe.

Og så fik jeg også fået adgang til addins via funktioner, når outlook åbnede igen via exe-filen. (her er jeg vel adm.?)

Men problemet er nu, at dette ikke har rep. indlæsn. problemet i outlook - og nu brokker outlook sig omkring der er et sikkerhedsproblem og vil kun køre (komme væk fra advarslen) når jeg vælger at gen-aktivere det jeg lige har slået fra (2 stk. filer, der hed noget med "addins")

Så jeg tror vi er tæt på - men der er stadig et eller andet der stadig blokere for deaktivering af addins i outlook 2007.

Håber der er et bud på, hvad jeg gør forkert eller hvad det er der er anderledes i win7 ift. xp og vista.

Og tak for hjælpen ptj, håber du gider lidt endnu
Avatar billede ianian Nybegynder
16. januar 2011 - 19:57 #9
Hej igen

En lille tilbagemelding:
Den nyeste opdatering fra microsoft til win7 løste problemet ift. sikkerheds advarselerne, der ikke ville forsvinde når addins blev koblet fra ift. det med at åbne outlook som administrator.
Så tusinde tak for hjælpen, og skriv tilbage så jeg kan tildele dig de 100 point

Mvh i.