Avatar billede enrgiem Nybegynder
27. december 2010 - 19:49 Der er 3 kommentarer

Samsung UE40B8050 opløsning + hertz

Hej,

Når jeg spiller PS3 via HDMI kabel har jeg kun 60 hertz...

Er det ikke muligt at indstille den til noget højere?

I givet fald hvordan er det via PS3 indstillinger eller skal jeg indstille tv'et ?

Pft.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. december 2010 - 23:57 #1
Det er ikke sådan du skal forstå dine 200Hz... - refreshrate giver ingen mening på en fladskærm, i forhold til de gammeldags billederørsskærme, hvor det ganske rigtigt gjaldt om at have så høj "refreshrate" som muligt...

Du kører 60Hz til skærmen, uanset hvad du gør. Din skærm er så i stand til, såfremt du har slået det til, at "interpolere" billederne - altså egentlig skabe ekstra pixels i billederne, så hurtigtbevægende objekter (som den klassiske fodbold) ikke ser ud til at hakke. Skærmen gætter sig så at sige til, hvor bolden er, i de billeder den ikke har fået besked om... - og på den måde er skærmen selv i stand til at gøre hurtige bevægelser mere flydende.

Men det har altså ikke noget med det signal skærmen modtager at gøre.

http://www.gadgetguy.com.au/200hz-tv-technology-what-why-and-how--blog-488-101.html
Avatar billede enrgiem Nybegynder
10. august 2011 - 20:21 #2
Ole_madsen du får den, vil du svare?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2011 - 21:50 #3
Jeg springer over, tak :-)