Avatar billede fbjerg Nybegynder
29. december 2010 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC til TV via HDMI - lyden mangler...

Hej, jeg har et problem med at overføre fra PC til TV via HDMI:
PC: Billede og lyd virker fint
TV: Jeg får fint overført billedet via HDMI kablet, men lyden mangler på TV..
En HDMI forbindelse kan også overføre lyd ikke sandt - hvilken indstilling skal jeg ændre hvor??
Tænker det måske handler om at få indstillet at der skal sendes digital lyd til ekstern enhed - how? - hvad jeg skal ændre hvor?
System: Bærbar Acer, Windows 7 / Mediaplayer 12
I Kontrolpanel / Enhedshåndtering / Enheder til lyd, video og spil kan jeg ikke ændre noget
I Kontrolpanel / Lyd / Digital lyd / Afspilning til / Digital lyd (S/PDIF) /Egenskaber for Digital lyd angives enheden til at fungere korrekt og stikket til at være venstre panel Optisk stik - den indstilling kan ikke ændres
I Kontrolpanel / Lyd / Digital lyd / Afspilning til / Digital lyd (HDMI) / Egenskaber for Digital lyd (HDMI) angives enheden til at fungere korrekt og stikket til at være HDMI
Har set nogen skrive om "playback devices", har forsøgt uden held at finde "control panel -> sound -> playback -> "Digital output device (HDMI)"
Hvad hedder den tilsvarende indstilling i Windows 7 (dansk)?
Jeg håber nogen derude kan hjælpe :-)

Med venlige hilsner og TAK
Flemming
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 09:35 #1
Husk at dette skal gøres med HDMI stikket i både PC / TV, ellers kan du ikke registrere/ændre  det.
Nu skriver du dog ikke hvad der er for et lydkort enhed der er i maskinen. Det har ikke noget med mediaplayer osv. at gøre.

Men i f.eks de maskiner jeg bruger, der er der ATI HDMI Output tilgængelig således:

Kontrolpanel > Lyd > Faneblad Afspilning.
Eller H-klik på dit højttaler ikon ved uret og vælg Afspilningsenheder.
Der vil være et ikon med teksten "ATI HDMI Output "
Markere den og sæt den f.eks til Standard via knappen "Angiv Standard"
Avatar billede fbjerg Nybegynder
29. december 2010 - 10:28 #2
HDMI stikket er i både PC / TV
Jeg kan ikke se noget navn på lydkortet andet end "High End Definition Audio" (lyd via grafikkort? "Nvidia Geforce 9600M GS")
Ved højre-klik på højttaler ikon ved uret og valg af Afspilningsenheder ka jeg ikke se eller vælge "ATI HDMI Output" men "Digital lyd (HDMI)".
Et vigtigt fremskridt er dog at der under "Advanceret" og "Test" faktisk kommer en dørklokkelyd på TV´et - så der er hul igennem..
Der er bare en lille ting der skal ændres et sted...
Hov, nu fandt jeg "Standard", sætter den til "Digital lyd (HDMI)".
og det virker - der er nu lyd på tv´et :-)
Dvs "Standard" skal ændres manuelt hver gang ved tilslutning til tv...
Tusind tak! :-)
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 10:36 #3
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 10:40 #4
Ps. ATI HDMI er fordi jeg kører med ATI grafikkort som jeg skrev.
Når du så kører med Nvidia, så vil den selvfølgelig IKKE hedde ATI :-)
Avatar billede fbjerg Nybegynder
29. december 2010 - 11:12 #5
:-)
Avatar billede MadsSorensen89 Nybegynder
05. april 2014 - 23:43 #6
Hej Flemming

Det kan skyldes en løs forbindelse inde i din computer.
Det er før sket med en acer. Læs evt. denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/974373

Det kan også være en indstilling, men det skal jeg ikke kunne svare dig på.
Jeg tror måske at supporten på http://HDMIShop.dk/ kan hjælpe dig. De hjalp mig da jeg havde problemer med lyden.