Avatar billede kiwankow Nybegynder
29. december 2010 - 09:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cd drev på bærbar virker ikke

jeg har skiftet cd drev på min bærbare og nu fungerer det ikke ordentligt. drevet åbner af sig selv og kan ikke finde de cder jeg sætter i..?? har selvfølgelig opdateret driveren..
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 10:14 #1
Du har sikkert prøvet dig frem med div. brænderprogrammer osv. - så laver den nemlig kage i det og installere det man kalder upperfilter/lowerfilter.

Prøv følgende.
Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Navigere ned igennem stifinder til du står på denne mappe: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

Ellers kan du prøve at Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen
Avatar billede kiwankow Nybegynder
29. december 2010 - 11:02 #2
der står hverken upper eller lower filters og har allerede prøvet at fjerne enhenden og genstarte windows..
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 11:16 #3
Prøv at fjerne selve drevet fra maskinen - fysisk.
Start maskinen og tryk f.eks DELETE eller F2 for at komme i Bios
(det plejer at stå på skærmen, hvilken tast der er, for at komme i Bios)
I Bios, der laver du en "Load Default settings" eller kan hedde2Load optimized settings"
Nogle maskiner er det bare at trykke på f.eks F9 for load af disse og man skal så huske at gemme ændringen ved at f.eks trykke på F10 og acceptere ved at trykke på Y (yes)

Start maskinen op normalt, så den registre at der INTET drev er i den.
Sluk herefter maskinen og sæt drevet i igen og start normalt op
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2011 - 19:22 #4
Avatar billede kiwankow Nybegynder
26. januar 2011 - 18:00 #5
intet af det hjalp..!!
03. februar 2011 - 08:38 #6
Nøøøj - du er der *S* ?

Kan drevet i det hele taget ses i
* BIOS
* Enhedshåndteringen
* Diskhåndteringen

Du skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede kiwankow Nybegynder
06. februar 2011 - 10:14 #7
Drevet kan godt ses i bios osv. jeg kører XP
06. februar 2011 - 10:23 #8
Avatar billede kiwankow Nybegynder
14. februar 2011 - 10:15 #9
karise: smid et svar, problemet blev aldrig løst og har nu sat nyt drev i.
15. februar 2011 - 07:04 #10
Ping...