Avatar billede MrGill Nybegynder
30. december 2010 - 17:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit internet går ned flere gange i døgnet

Hej Eksperten.

Jeg har et problem med min router, der gør at internettet går ned flere gange dagligt. Routeren er en gammel Belkin Wireless G router model F5D7230-4. Jeg bruger en mac med Firefox eller en pc med IE.

Problemet opstod da jeg downloadede et program via torrent-programmet Miro. Internettet gik ned flere gange, mens jeg downloadede, og jeg måtte slukke for routeren og genstarte den igen.
Siden da har fejlen været der, hvilket aldrig var sket før.

Problemet er størst, når jeg skal downloade ting eller se videoer på Youtube. Computeren kan godt registrere min router, når nettet er nede, men jeg kan ikke oprette forbindelse til nettet.

Jeg har prøvet at sætte computeren direkte til net-stikket og der er der ingen problemer. Jeg har også prøvet at downloade den nyeste firmware og ændre kanal-frekvensen, men intet har hjulpet.

Håber i kan hjælpe, da jeg har søgt nettet tyndt for oplysninger uden held.

Mvh. Anders
Avatar billede jacla Nybegynder
30. december 2010 - 19:24 #1
Prøv at se under egenskaber for dit trådløs netkort -> Konfigurer -> Faneblades strømstyring. fjern fluebenet ved "Tillad at slukke denne enhed for at spare strøm"

Se også om der er en funktion på din router der hedder noget med KEEP ALIVE. Hvis der gør det så aktiver denne funktion.


/Jan
Avatar billede MrGill Nybegynder
31. december 2010 - 15:07 #2
Jeg har nu fjernet fluebenet, men det har desværre ikke hjulpet på problemet. Jeg ved ikke om der er en tilsvarende funktion på en Mac, i så fald kan jeg ikke finde ud af, hvor det skulle være?

Der er ikke nogen funktion på routeren, der hedder noget med keep alive...

Skriv gerne flere løsninger, hvis i tror i kan hjælpe :)
Avatar billede jacla Nybegynder
31. december 2010 - 19:49 #3
Prøv i strømstyring (kontrolpanelet)at slå dvale og standby fra. Så din pc ikke går i pause på nogen måde.
Avatar billede MrGill Nybegynder
02. januar 2011 - 22:12 #4
Det var desværre heller ikke løsningen på problemet. Internettet går ikke kun ned, når jeg ikke bruger det, men det går ned også når jeg bruger det.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. januar 2011 - 06:22 #5
Bruger du bittorrent eller lignende program ?

Har hørt at folk har problemer med internettet når de bruger dette program.

Hvis ikke skal vi se på om der er andet software der kan få dit net til at gå ned. Har du mulighed at afprøve en anden router?
Avatar billede MrGill Nybegynder
03. januar 2011 - 12:11 #6
Jeg har brugt torrent-programmet Miro (installeret på Mac'en) og det var i forbindelse med at jeg brugte programmet, at internettet gik ned første gang. Lige siden har det kørt ustabilt.

Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at afprøve en ny router nu og her..
Avatar billede jacla Nybegynder
03. januar 2011 - 12:22 #7
torrent-programmet Miro skal nok fjernes og en oprydning på Mac'en . Hvis det hjælper på dit problem så har du fundet "synderen"

/Jan
Avatar billede MrGill Nybegynder
04. januar 2011 - 09:53 #8
Jeg har nu afinstalleret torrent-programmet, men det virkede desværre heller ikke :(
Avatar billede jacla Nybegynder
04. januar 2011 - 10:05 #9
Så er der 2 ting mere vi kan se på afhængig af om det er alle pc'er der bliver smidt af eller er det kun en enkelt der driller.


Hvis det er alle pc'er:

Nulstil din router og sæt IKKE sikkerhed på Se om de virker mere stabilt. Hvis det gør sæt kryptering på og se om det stadigvæk virker.

Hvis det kun er en pc:

Skal vi se på driveren til dit netkort.
Avatar billede MrGill Nybegynder
07. januar 2011 - 15:32 #10
Undskyld det sene svar. Jeg er mit i en eksamensperiode, som fylder meget lige i øjeblikket.

Jeg har prøvet at nulstille routeren og køre uden sikkerhed. Det har heller ikke hjulpet.

Håber der nogen der kan hjælpe...
Avatar billede jacla Nybegynder
07. januar 2011 - 18:45 #11
Hvis du har software på dine pc'er som styre dit trådløse net værk så fjern det og prøv et at downloade dette softwrae

Intel PROSet Wireless

Når du har installeret det vil der i START - PROGRAMMER - Intel PROSet Wireless ligge et program der hedder "WiFi manuel diagnostik"

Se lige hvad det siger.

Ellers er der (bortset fra Router og ISP)kun driverne, men min teori går mere på at der er et andet signal der smider dig af. Det kan være en microbølgeovn en nabo eller .....

Har du prøvet at flytte din router (Undgå at patchkablet ligger ovnpå et 220 V kabel)

/Jan
Avatar billede MrGill Nybegynder
14. januar 2011 - 18:55 #12
Undskyld at jeg ikke får svaret hurtigt!

Jeg har nu prøvet Intels program. Det finder bare ud af at der ikke er nogen forbindelse til internettet, men det foreslår bare at jeg sletter netværket og opretter et nyt. Det har jeg prøvet og det virker ikke.

Mht. til mikrobølgeovn, så ryger jeg af nettet selvom mikrobølgeovnen ikke er sat til strømstikket.

Patchkablet ligger heller ikke ovenpå 220 V kablet, så det er vel heller ikke problemet?

Jeg ved ikke om der er en nabo der smider mig af nettet, men jeg har prøvet at ændre kanal (flere gange) så jeg ikke ligger for 'tæt' på naboernes kanal-frekvens.

Nettet er i øvrigt begyndt at køre rigtigt langsomt på nogle hjemmesider, ja der faktisk nogle sider den er MEGET længe om at loade. Det har ikke været et problem tidligere.
Avatar billede MrGill Nybegynder
17. januar 2011 - 17:13 #13
Jeg lukker tråden, da der ikke synes mere hjælp at hente. Tak for forsøget, men det førte desværre ikke til en løsning
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester