Avatar billede tha-joker Novice
30. december 2010 - 22:38 Der er 6 kommentarer

Driver problemer

Hej Eksperter.
Jeg sidder her med en Dell Inspiron 9300, som jeg har vækket til live efter et virus angreb. Men problemet er nu at den ikke kan gå på nettet, jeg har kigget i Device manager og her fortæller den mig at alle "other devices" ikke virker korrekt - det er drivers som Ethernet Controller, Multimedia Audio Controller, Network Controller, PCI Device, Pci Modem, SM Bus Controller og Video Controller.
Nogen som har et bud på hvad jeg kan gøre ? :)

(har prøvet at uninstall alle driverne og genstarte men det virkede ikke)

-Setup: Windows XP home edition SP1. Intel pentium M processer 1.7 ghz. 1 gb ram

MVh.
Joker.
30. december 2010 - 22:45 #1
Hvis det er XP - hvorfor har du så kun SP1 på dyret ?

(Husk at pænt vende tilbage til dine spørgsmål...)
Avatar billede tha-joker Novice
30. december 2010 - 22:47 #2
Fordi, det var den eneste CD jeg havde computeren var installeret med XP, så måtte i skabet og fandt en XP CD men kun med sp 1
30. december 2010 - 23:00 #3
... dvs. du har 100% geninstaleret fra den skive ?

Så mangler du sansynlig alle driverne/software passende til din Hardware ?

http://support.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=us&l=en&s=gen&~ck=anavml - og følg guiden derfra !!!

Straks du er kommet på 'nettet' så
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Du kan allerede nu hente SP3 her -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
og gemme på et passende andet medie og instal på PC'en allerede nu ...
Avatar billede tha-joker Novice
30. december 2010 - 23:24 #4
Okay tak for det jeg prøver det :)
18. september 2011 - 14:48 #5
(Er du stadig igang ?)
Avatar billede tha-joker Novice
21. februar 2012 - 23:14 #6
hehe, nej det er jeg ikke - jeg smed det gamle lort ud :)