Avatar billede svend-herlig Nybegynder
31. december 2010 - 00:20 Der er 1 løsning

Forsvunden partion i Mac OS

Jeg har en MackBook Air af den nye model, den er fra d. 17 december og jeg har brugt mange timer på den indtil nu.

For at gøre en lang historie kort har jeg ikke lavet nogen timemachine backup, og nu har jeg mistet mine partioner.

Umildbart tror jeg ikke de er overskrevet og jeg sidder pt og græder ved siden af min Mac med den medfølgende USB pinden der ved hjælp af Diskværktøj har fortalt mig der ikke er nogen partioner på SSD disken.

Er der nogen der kender et program der kan få min partion tilbage, jeg er virkelig en presset ny Mac bruger der har brug for hjælp i den grad.

Fejlen opstod efter at have fulgt denne tråd om at installere Windows i BootCamp:
http://www.tech-recipes.com/rx/9136/macbook-air-install-windows-7-with-boot-camp-without-an-external-dvd-drive/#

Jeg nåede til der hvor jeg skulle til at vælge partion og blev enig med mig selvom jeg nok hellere måtte lave en backup inden jeg gik i gang med installationen.

Dennis
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
10. februar 2011 - 08:54 #1
En MacAir kan ikke køre det der hedder Target disk, det er forbehold maskiner med firewire.
MEN løsningen for mig blev at installere MacOS på en ekstern usb disk, boote op derfra, og med et ninja program genskabe partion (TestDisk hedder det og det kan søge efter slettede partioner og genskabe dem - formidabelt værktøj hvis man ikke har fået overskrevet noget af partionen, men bare slettet "indholds fortegnelsen".

Har du brug for yderliger forklaring skriver du bare...