Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
31. december 2010 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny internetudbyder/nyt modem, nu virker min router ikke

Hej

Jeg er skiftet til TDC og har derfor fået et nyt modem fra TDC. Jeg har sluttet det til og kan sagtens komme på nettet, når jeg bare kører forbindelsen direkte fra modem til computer, men når jeg prøver at sætte Ethernet kablet fra modem til router fungerer det ikke. Skal jeg ændre noget i min routers opsætning og i så fald hvad. Jeg har et Netgear modem model WGR614 v6.

Håber der er nogen der kan hjælpe med mit nok simple problem.
Avatar billede Techwork Praktikant
31. december 2010 - 10:45 #1
Prøv lige og check dine WAN indstillinger i din router. Det kan godt være nødvendig at ændre noget her. Normalt kører TDC med DHCP tildelt IP adresse her. Har du fået tildelt en IP adresse her? Hvilken udbyder er du skiftet fra?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2010 - 10:46 #2
Har du prøvet at genstarte routeren??
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
31. december 2010 - 11:38 #3
Under WAN setup er der flueben i "connect automatically, as requried". Jeg har forsøgt at slukke og tænde router nogen gange efterhånden uden held. Jeg er skiftet fra Struernet.
Avatar billede Techwork Praktikant
31. december 2010 - 12:00 #4
Prøv at kig på side 3-4 og 3-5 i denne manual. Vil mene at dit opsæt skal være som i manualen.
http://kbserver.netgear.com/pdf/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf
Avatar billede ksoren Nybegynder
31. december 2010 - 12:02 #5
Prøv at find klon mac adresse i routeren
Avatar billede a62681 Nybegynder
31. december 2010 - 12:32 #6
Hvad er det for et modem du har fået fra TDC? En Homebox f.eks? For så er det modem/router og switch i en. Og så kan det gå galt hvis du også bruger den router du havde i forvejen. Du skulle kunne nøjes med Homeboxen hvis det er sådan en du har fået.
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
31. december 2010 - 13:10 #7
Dette er MAC adressen:     00:14:6C:96:BA:3E
Det er et motorola modem, men kan ikke anvendes som router...
Avatar billede Techwork Praktikant
31. december 2010 - 13:22 #8
Hvordan har du konfigureret det under Basic setup?
Dynamic IP og Dynamic DNS eller hvad?
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
31. december 2010 - 13:23 #9
nu har jeg fået det til at virke ved at køre det gennem routeren. Synes dog stadig ikke det virker, når jeg forsøger at køre trådløst... I min router under "basic settings" under "DNS adress" står den til "Get Automatically From ISP" og under "Router MAC Address" står den til "Use Default Address". Er dette korrekt?
Avatar billede Techwork Praktikant
31. december 2010 - 13:28 #10
Det lyder rigtig, især hvis det virker ;-)
Trådløs er en anden sag. Nu hvor du har fået det til at virke med kabel kan du sikkert også få det til at virke med trådløs.

Godt at høre at det er kommet til at virke.