Avatar billede ohmish Nybegynder
01. januar 2011 - 16:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Købe domæne der er udløbet stadig ikke ledigt

Hej

Jeg skal købe et domæne som udløb i går.. Men det står stadig som ikke-ledigt.
Hvad gør man?
Hvor lang tid kan der gå før domænet fritstilles og jeg kan købe det?
Kan jeg reservere domænet så jeg får det når det bliver ledigt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 17:02 #1
For .dk domæner kan du komme på venteliste mod betaling. Andre domæner kan du måske få en registrator til at snuppe for dig - mod betaling.

Der går et stykke tid, 1-2 måneder, fra udløbsdatoen, til det kan købes af andre.
Avatar billede ohmish Nybegynder
01. januar 2011 - 17:52 #2
ok, tak. smid et svar?
Avatar billede ohmish Nybegynder
01. januar 2011 - 17:53 #3
og hvis du ikke vil have point, tar jeg dem selv ;)
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2011 - 17:59 #4
Tjek hans hjemmeside, som står lige under hans navn: jeg.samler.slet.ikke.paa.point.tak.erikjacobsen.com/ ;)

Så tag dem selv :P
Avatar billede ohmish Nybegynder
01. januar 2011 - 18:26 #5
Ja jeg så det efter jeg skrev ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 19:39 #6
Ja, det er så nærmere 3 måneder, eller mere, hvis det er et .dk domæne https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/Generelle_vilkaar_vers._05.pdf
Avatar billede ohmish Nybegynder
01. januar 2011 - 20:36 #7
Ja. Men de 3 måneder gælder fra den dag dkhostmaster kontakter ejeren ang. fornyelse, og det kan vel være noget tid siden?
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. januar 2011 - 16:21 #8
Tak for hjælpen Erik :)