Avatar billede Brisse1 Nybegynder
02. januar 2011 - 16:06 Der er 3 kommentarer

Manglende signal til skærm

Hvad kan problemet være hvis der står at der ikke kommer noget signal til skærmen, samtidig lyser modtager enheden til trådløs  mus og tastatur heller ikke mere??
Avatar billede 2nice Nybegynder
02. januar 2011 - 16:10 #1
Lyder lidt som om dit motherboard driller lidt.

Prøv evt. at cleare cmos.

Det er sædvanligvis en jumper der sidder tæt på batteriet i boardet og der står cmos ved den.
Den sidder standard på pin 1+2, og det du skal gøre er at tage strømmen fra maskinen, flytte jumperen til pin 2+3 og vente 5-10 sek.
Der efter sættes jumper tilbage til pin 1+2, og strøm til igen, og starte op...
Avatar billede Brisse1 Nybegynder
04. januar 2011 - 17:16 #2
Hej 2nice
Hvis jeg tror rigtigt så kan jeg kun finde en jumper. Er det ikke 3 små pinde hvor der sidder en lille "klips" hen over nr. 1 og nr.2?? Ja undskyld, men jeg er overhovedet ikke it kyndig. Men der står ikke noget med cmos.
Hilsen Brian
Avatar billede 2nice Nybegynder
05. januar 2011 - 07:15 #3
Hej Brian.

Jo det er 3 "små pinde" med en "klips" på.
Prøv at tage strømmen fra din PC, og flyt "klipsen" over på pin 2+3 i ca. 10 sek. og så sæt den tilbage igen.
Sæt derefter strøm til, og start din PC, og se om det har hjulpet.