Avatar billede szaabi Nybegynder
03. januar 2011 - 13:18 Der er 2 kommentarer

Udskrive flere celleværdier til en textbox

Hej
Jeg sidder og er ved at være færdig med et script, og mangler kun et rapporterings værktøj til at blive færdig.

Det skal starte med en inputbox der spørger om hvad man vil søge på, også skal den spytte samtlige resultater ud i en textbox i min userform. I søge kriteriet kan der sagtens være mere end et resultat så for eksempel, hvis der er 3 forekomster med værdien T, skal jeg have tre linjer vist i min textbox:

T - [offset 0,2 fra denne celle] - [offset 0,5 fra denne celle] - [offset 0,7 fra denne celle] - [offset 0,9 fra denne celle]

Jeg håber det giver mening.

På forhånd tak
Avatar billede szaabi Nybegynder
05. januar 2011 - 11:16 #1
Jeg ved ikke om det kan hjælpe men indtil videre har jeg følgende kodestreng til min søgning:
Sub rapport()
Dim ws As Worksheet, Msg As String, Tal As Variant

    Tal = InputBox("Søgekriterie")
        i = 2
    For Each Tal In Worksheets("WTRAN").Range("D2:D100")
        If Worksheets("Wtran").Cells(i, 4).Value = Tal Then _
            Msg = "WTRAN: " & Worksheets("WTRAN").Cells(i, 1) & " at " & Worksheets("WTRAN").Cells(i, 5) & " - " & Worksheets("WTRAN").Cells(i, 6) & vbNewLine
            i = i + 1
        Next

    UserForm4.Show
    UserForm4.Report.Value = Msg
End Sub

Problemerne er nu:
1) variablen Tal skal kunne indeholde både tal og bogstaver
2) min løkke skal finde samtlige forekomster af søgeresultatet der indtastes i input boxen

Jeg håber det giver mening
Avatar billede szaabi Nybegynder
07. januar 2011 - 09:47 #2
Er der virkelig ikke nogle der har et bud på mit spørgsmål????