Avatar billede mitzie Nybegynder
04. januar 2011 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Feedback på min nye hjemmeside

Hej Eksperter

Har i ikke lyst til at gi´ mig lidt feedback på min nye hjemmeside?

I må gerne vurderer design, brugervenlighed o.s.v.

http://www.mitzieloland.dk

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede Ialocin Novice
04. januar 2011 - 13:43 #1
Hej Mitzie

Nu er jeg ikke den store webdesigner, men mit umiddelbare indtryk er, at siden er enkel, den er let at overskue uden alt det lir man ofte ser.
Jeg kan godt lide den hvide baggrund, som gi´r "ro" og lyst til at blive der mere en de 5 sekunder det ta´r at skimme forsiden igennem.

Funktionaliteten med ikke alt for mange menuer og genveje er også et plus i min verden.

Og ligesom i den virkelige verden, er det første indtryk vigtigt.
Derfor får din side tomlen op herfra.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 14:09 #2
jeg ville overveje om der måske skulle være noget på det menupunkt der hedder "HJEM" for den er tom lige nu.

Desuden bliver man meget irriteret over den pop-up der kommer ustandsligt hvis man højreklikker - billedet er jo allerede downloadet til min computer når jeg besøger din side, så du fjerner jo reelt set ikke muligheden for download, du generer bare.
Lad være med at ligge dem i fuld kvalitet, eller vis dem i meget små udgaver istedet for.

Jeg ville måske også linke til de awards du har vundet, for f.eks. adressen "Betterphoto.com" er ikke et link, hvilket jeg ville forvente som bruger.

Men overordnet set er siden let, elegant og nydelig - og om man kan lide lyserød må så være en smagssag.
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. januar 2011 - 15:08 #3
Hej Mitzie,

Der er ikke så meget at sige, det så pænt og nydeligt ud som de andre siger. Det er godt at du har holdt den enkel.

Jeg er enig i højrekliks-advarslen, den skal væk.

Lige nu har du samme titel på alle dine sider. De bør være forskellige alt efter undersidens indhold. Er du med på hvad jeg mener?
Avatar billede mitzie Nybegynder
06. januar 2011 - 12:07 #4
Mange tak for jeres feedback alle 3 :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
06. januar 2011 - 12:59 #5
velbekommen.

Hvis du mener at det var konstruktivt, så beder du dem du kunne bruge om at ligge et svar - så kan du tildele point efter hvor meget det kunne bruges :-)
Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 18:45 #6
Jeg kan godt lide det enkle og overskuelige design, der virker meget indbydende og passer godt til billederne, der også er rigtig flotte.

I galleriet havde jeg gerne set, at man kunne navigere mellem de store billeder frem for at skulle lukke det hver gang og klikke på næste thumbnail.

Vedr. copyright, så er der ikke noget, der hedder det i dansk lovgivning. Det er også forkert, at enhver form for kopiering er ulovlig. Som en anden skriver bliver billederne jo downloadet/kopieret til brugerens computer, og det er naturligvis ikke ulovligt.

"Blomster billeder" skal være i ét ord, ligesom der også er andre ord, der er delt i to uden at skulle være det.