Avatar billede dotnow Nybegynder
04. januar 2011 - 23:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Objektiv Sigma vs. Canon

Jeg står og skal købe mit første spejlrefleks og har besluttet det skal være Canon EOS 550D

Der er mange pakke løsninger hvor du eks. for en 18-55 linse med og den er sikkert hel fin Men jeg vil gerne have noget lidt bedre og med lidt bedre zoom og gerne osse USM men stadig så den kan bruges som en allround linse/objektiv.

Jeg har kig på nedenstående og jeg er klar over at zoom og blændeåbning er lidt forskellige på disse 2 hvilket prisen jo osse er.

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
4.895,00 DKK
http://www.kamerahuset.dk/product/canon-ef-s-15-85mm-f-3-5-5-6-is-usm-3560b005/

Sigma 17-70 F/2,8-4,0 DC OS til Canon
2.895,00 DKK
http://www.kamerahuset.dk/product/sigma-17-70-f-2-8-4-0-dc-os-til-canon-10668954/

mit spørgsmål er om nogle har erfaringer med at bruge Sigma linse på et canon kamera eller skal jeg holde mig til Canons eget ? Jeg snakkede med en "pro" eller ihvertifal en der er ansat i en fotohandler som sagde han aldrig selv ville købe Sigma til et canon da han havde "hørt" de nogle gange ikke fungerede ordentlig sammen og derfor ikke gav optimale billeder.

Hvad siger i kloge hoveder ?

Iøvrigt rigtig godt nytår :-)

På forhånd tak
Avatar billede m_soender Nybegynder
05. januar 2011 - 06:50 #1
Sigma laver skam rigtig fine objektiver og de er mindst på højde med de originale, men man får også hvad man betaler for. Køber man et billigt objektiv får man også noget hvor billedet ikke nødvendigvis er super godt, der kan være lidt fortegninger og så'en.

Prøv at se om du kan finde nogle tests på nettet hvor de to objektiver bliver testet, og bedst selvfølgelig hvis de bliver testet mod hinanden. Ofte kan du finde nogle gode review ved www.dpreview.com med de forskellige objektiver.
Avatar billede ohmish Nybegynder
05. januar 2011 - 09:56 #2
Sigma laver lækre kvalitetsobjektiver.
Har selv et Canon 550D kamera med et 50mm Sigma objektiv på. Wow, så rykker det!
Den 18-55mm kit-linse der fulgte med er allround "OK" men også ret billig og plastikagtig i det

Se evt. review på http://www.dpreview.com/lensreviews/ inden du køber en linse
Avatar billede ohmish Nybegynder
05. januar 2011 - 09:58 #3
m_soender: hehe skrev næsten det samme som dig ;)
Avatar billede Beach Mester
05. januar 2011 - 23:37 #4
Den prof fotohandler du har snakket med, et tydeligvis farvet af at han helst vil "sælge" org. optikker fra Canon.
Der er på ingen måde hold i hans påstand om at en Sigma optik bygget til Canon SLR ikke virker, ikke fungere ordentligt og giver dårlige billeder. Selv om jeg respekterer menneskers forskellige meninger, så er den påstand altså lidt langt ude i hampen.
Kan vel sammenlignes med at Mazda kun kan køre på benzin fra Shell eller en Dunhill smøg kun kan tændes med en Ronson lighter!

Sigma laver optikker i både mainframe klasser og tuper-klasser som jeg til aldrig er bange for at kaste kroner efter.

Nu kender jeg ikke de 2 optikker du disker op med (husk: Linser er noget man køber hos bageren), men ud fra de data de ligger frem ville jeg i dette tilfælde umiddelbart gå efter Sigmaen. Men med den prisforskel de ligger ud med, så vil jeg klart gå efter nogle tests inden nogle fik koderne til mit dankort.

//B
Avatar billede dotnow Nybegynder
06. januar 2011 - 12:51 #5
Tak for alle de svar:-)

Jeg har selv været ude og kigge lidt og må sige denne 18-55 optik som følger med i mange af de "standard" pakker som sælges ligner noget jeg ville give til knægten:-)

Jeg har besluttet mig for det bliver canon 550D og Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

det er godt nok en dyr optik til en nybegynder som mig men som jeg læser det er det en god allround objektiv.

Kan se hvis jeg skal have højere blændeåbning og samtidig noget zoom så koster de spidsen af en Jetjager.

Planen med kameraet er selvfølgelig fødselsdage, fester, knægten og nu hvor det er sådan et lækkert kamera osse forsøge mig på at tage nogle gode billeder afnaturen osv.
Hvad siger en pro er det overkill med sådan en objektiv ?
Avatar billede dotnow Nybegynder
04. oktober 2011 - 13:27 #6
m_soender smider du et svar så er der point på vej
Avatar billede dotnow Nybegynder
04. oktober 2011 - 13:56 #7
Jeg har kigget på  http://www.dpreview.com så ohmish kom med svar så er der point
Avatar billede dotnow Nybegynder
31. oktober 2011 - 22:24 #8
Privat mail sendt til ohmish om han skal ligge et svar.
afventer 1 måned så lukkes dette spørgsmål
Avatar billede ohmish Nybegynder
31. oktober 2011 - 22:30 #9
.