Avatar billede sergei_ Juniormester
06. januar 2011 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acronis kan ikke finde ekstern harddisk

Jeg ønsker at klone min kærestes bærbare computer med Acronis Migrate Easy7.

http://www.acronis.com/homecomputing/products/migrateeasy/index.html

Jeg har gjort det før med andre computere uden problemer, og sætter en ekstern harddisk i et usb-stik og starter op fra Acronis-CD-en. Af uvisse årsager kan den dog ikke finde harddisken. Har nogen oplevet det?

Jeg har prøvet alle usb-stik, og har også prøvet at formatere den eksterne harddisk. Har nogle et bud?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 13:13 #1
Jeg har også oplevet at Acronis ikke kunne finde den eksterne disk.

Den kunne den så godt da jeg startede op med den cd man skal boote på, hvis windows slet ikke starter op.

Jeg har også samme opstartsmulighed ved at sætte Acronis til at starte op med F11

Ved ikke om de funktioner er indbygget i din version af Acronis
Avatar billede sergei_ Juniormester
06. januar 2011 - 13:25 #2
Jo jeg booter skam fra Acronis CD'en, så den kommer aldrig ind i windows på C-drevet.

I windows kan den fint finde den eksterne harddisk, så det er ikke ledning eller strøm den er galt med. På andre computere har jeg flere gange klonet til en ekstern USB-enhed.

Skal jeg måske ind i Bios og ændre noget?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 14:56 #3
Du kan evt se i bios om den eksterne harddisk bvliver fundet der.

Eller har du en mulighed for at prøve med at anden ekstern.  Jeg
har en ældre ekstern. som de nye udgaver af Acronis heller ikke vil finde
Avatar billede sergei_ Juniormester
06. januar 2011 - 15:02 #4
Ja det er en rigtig gammel ekstern, så det er sikkert det. Tak for tippet, jeg vil prøve at finde en nyere at teste med :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2011 - 09:10 #5
Ren nyssgerrighed.  Fik du det til at  virke ?
Avatar billede sergei_ Juniormester
10. januar 2011 - 09:19 #6
Jep. det virkede - satte en nyere ekstern HD i, og den blev fundet af Acronis. Tusind tak :-) Kan du ikke lave en post med "svar til løsninger og pointgivning" så jeg kan lukke tråden.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2011 - 14:27 #7
Det var nu nysgerrighed.

Jeg vil ikke have en pc med Windows, hvis ikke der er et imageprogram installeret. Så kan man tage det roligt, ligegyldigt hvad der sker :-)