Avatar billede lowas Nybegynder
07. januar 2011 - 10:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP har fået virus, tjek min hijackthis log

Hej. har fået et virus med navn system tool 2011, kører i øjeblikket i fejlsikret tilstand, da jeg ikke kan få lov til noget som helst i windows. Har kørt superantispyware men den fjernede ikke, så har nu kørt hijackthis og her er loggen..

Håber i kan hjælpe..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
G:\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Real\RealPlayer\BrowserRecordPlugin\IE\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\programmer\real\realplayer\update\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [GhostStart] "C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStart.exe" -checklog
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\Programmer\Paltalk Messenger\Paltalk.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1250691368421
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7A06D8C3-1007-4EB0-9BE3-90492AE66C9E}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: KMService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\srvany.exe
O23 - Service: PowerSave Service (PowerSave) - Packard Bell Services - C:\Programmer\Packard Bell\Software Suite\PowerSave\PSPBSSS.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: TuneUp Program Statistics Service (TuneUp.ProgramStatisticsSvc) - TuneUp Software - C:\WINDOWS\System32\TUProgSt.exe

--
End of file - 6264 bytes
Avatar billede f-arn Guru
07. januar 2011 - 10:56 #1
Genstart i "Fejlsikret med Netværk" (Tryk F8 flere gange under opstart)

Hent så disse filer.

Klik på dem flere gange, til en af dem virker.

Rkill.com - http://download.bleepingcomputer.com/grinler/rkill.com
Rkill.scr - http://download.bleepingcomputer.com/grinler/rkill.scr
http://download.bleepingcomputer.com/grinler/iExplore.exe (Omdøbt rkill)
http://download.bleepingcomputer.com/grinler/WiNlOgOn.exe (Omdøbt rkill)
http://download.bleepingcomputer.com/grinler/uSeRiNiT.exe (Omdøbt rkill)

http://www.raktor.net/exeHelper/exeHelper.com
http://www.raktor.net/exeHelper/exeHelper.scr

------

Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

Eller her

Installer og start programmet, klik på fanen opdater, klik Tjek for opdatering, lav "fuld systemskan" under fanebladet "skanner"
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte", gem loggen og send den herind sammen med en log fra HiJackThis som du finder her:
HiJackThis

Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile" kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

NB Når du opdaterer Malwarebytes, så klik på Tjek for opdatering til den skriver at der ikke er flere opdateringer.

------

Hvis du mister Internetforbindelsen, så start HijackThis, klik på "do a system scan only" og tjek for linier der ligner de fremhævede.
Sæt flueben ved dem hvis de findes.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = local;*.local
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:25567

Luk så alle andre vinduer og klik "fix checked"
Avatar billede lowas Nybegynder
07. januar 2011 - 10:58 #2
går igang nu, vender tilbage når jeg har den nye log.
Avatar billede lowas Nybegynder
07. januar 2011 - 11:28 #3
Her i malware loggen:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5475

Windows 5.1.2600 Service Pack 3 (Safe Mode)
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-01-07 (11-23-12).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 215534
Tid gået: 17 minut(ter), 23 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{1D4DB7D2-6EC9-47a3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\documents and settings\all users\application data\lnnhh01831\lnnhh01831.exe (Rogue.SystemTool2011) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\documents and settings\Kurdakan\lokale indstillinger\temporary internet files\Content.IE5\VG3RH0QT\video4412[1].exe (Rogue.SystemTool2011) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\WINDOWS\kmservice.exe (RiskWare.Tool.CK) -> Quarantined and deleted successfully.

Her i den nye hijackthis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
G:\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Real\RealPlayer\BrowserRecordPlugin\IE\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\programmer\real\realplayer\update\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [GhostStart] "C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStart.exe" -checklog
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\Programmer\Paltalk Messenger\Paltalk.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1250691368421
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7A06D8C3-1007-4EB0-9BE3-90492AE66C9E}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: KMService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\srvany.exe
O23 - Service: PowerSave Service (PowerSave) - Packard Bell Services - C:\Programmer\Packard Bell\Software Suite\PowerSave\PSPBSSS.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: TuneUp Program Statistics Service (TuneUp.ProgramStatisticsSvc) - TuneUp Software - C:\WINDOWS\System32\TUProgSt.exe

--
End of file - 6637 bytes
Avatar billede f-arn Guru
07. januar 2011 - 11:48 #4
Genstart normalt.

------

Hent og gem ComboFix på dit skrivebord.

Højreklik på skrivebordet og vælg ny->tekstdokument og kopier det fremhævede ind og gem filen som CFScript

Killall::
Snapshot::

Da Combofix kan konflikte med dine sikkerhedsprogrammer er det vigtigt at du deaktiverer dem.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/cfscript.gif

Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\Combofix.txt

Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.
Avatar billede lowas Nybegynder
07. januar 2011 - 11:52 #5
Går igang nu..Vender tilbage når den er færdig
Avatar billede lowas Nybegynder
07. januar 2011 - 14:15 #6
Jeg prøver at køre den men det fryser bare, jeg har ladt den stå i 45 min uden svar.. Skal jeg prøve igen? Vil lige sige at virussen er væk og win fungere normalt.
Avatar billede f-arn Guru
07. januar 2011 - 14:38 #7
Vil lige sige at virussen er væk og win fungere normalt.

Lad os lige prøve dette. før jeg tror på den er "ren"

------

Hent og kør DDS som du finder  her
eller her

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt herind. (Ikke Attach.txt)

OBS - DDS skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet.

------

Hent Rootkit Unhooker og gem den på skrivebordet.

http://www.kernelmode.info/ARKs/RKUnhookerLE.EXE

Start den. Klik på report, klik så på scan.
Lad fluebenet stå i Drivers og Stealth. Fjern de andre.
Klik OK
( Hvis den kommer med denne advarsel "Rootkit Unhooker has detected a parasite inside itself!" ignorer den)
Når den er færdig, klik File -> Save Report
Gem den på Skrivebordet og kopier den herind.

Husk at deaktivere dine sikkerheds programmer. selvom jeg må indrømme jeg ikke kan se nogen. Har du afinstalleret dem ?

Du skal lægge dem i to indlæg, da de kan være ret lange
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2011 - 20:19 #8
Som der står, når du kører Comnbofix, kan det tage lang tid ved inficerede maskiner, samt at man ikke må klikke i programmet da det kan fryse pc/program.

Næste gang så lad den stå et par timer.
Avatar billede lowas Nybegynder
12. januar 2011 - 15:34 #9
gi svar så jeg kan give point
Avatar billede f-arn Guru
12. januar 2011 - 17:06 #10
Jeg ville nu gerne se logs fra DDS og Rootkit Unhooker, for at sikre mig at den er "ren".