Avatar billede zvinx Nybegynder
08. januar 2011 - 17:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til ny bærbar!

Hejsa derude!

Jeg leder i øjeblikket efter en ny bærbar, men jeg har desværre svært ved at finde den helt rette.

Kravene er:
Flot og lækker finish, gerne sort el. metal.
God kvalitet
Hurtig processer og ram (til eks. afvikling af Football Manager)
Über grafikegenskaber er slet ikke en nødvendighed
Helst 13" - måske 14"
God batteritid (kan ses bort fra)

Tanker indtil videre:

Vaio:
Umiddelbart bedste bud indtil videre. Deres design og kvalitet virker umiddelbart som et godt match til mig. Batteritiden er dog ikke prangende (af hvad jeg har hørt), og så ved jeg ikke helt om jeg kan finde den rette model.
Har eks. kigget på denne:
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/SONY_VAIO_VPCS12X9E_B_notebook
Den ser umiddelbart fin ud, men synes overhovedet ikke hardwaren stemmer overens med prisen. For 8k+ ville jeg umiddelbart forvente at få en bærbar med grafikkort, men det er måske bare mig?

Mac:
Macbook Pro er også et bud, men vil MEGET nødigt begynde at bruge Mac OS. Man kan selvfølgelig installere Windows 7, men fungerer det? Har før hørt om folk der oplever mærkelige fejl og reduceret batteritid.

Lenovo:
Lenovos kvalitet er også noget for mig, men deres design tiltaler mig ikke videre. Har dog ikke undersøgt hele Lenovos sortiment, så kan være der gemmer sig noget der.

Jeg ser generelt bort fra producenter som MSI, HP, Acer, Asus, på baggrund af andres erfaringer og hvad jeg lige umiddelbart har læst og hørt.

Prisen må helst ikke overstige 7-8k.

Håber i kan komme med lidt inspiration derude - på forhånd tak! :)
Avatar billede zvinx Nybegynder
09. januar 2011 - 21:42 #1
Ingen der har gode inputs? :)
Avatar billede zvinx Nybegynder
25. marts 2011 - 15:23 #2
yes yes..