Avatar billede angelenglen Nybegynder
08. januar 2011 - 18:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konverter hgd filer fra IP-kamera

Jeg har et IP-kamera der optager video til hgd-filer.
Jeg kan bare ikke finde noget der kan afspille det format, udover det software der fulgte med, og det bliver ved med at sige at en database skal repareres...
Mange andre har samme problem med databasen, og der er ingen hjælp at hente ved producenten, så derfor leder jeg efter en anden måde at afspille filerne, eller få den konverteret til noget andet.
Hvad som helst andet...

Sammen med hgd-filerne ligger der nogle des-filer, men de er vist ikke brugbare til noget...

Kameraet er et "DigiLan TV7216 Day-Night" kamera.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 18:25 #1
her er et program til at afspille og convertere dem til avi: http://www.vivotek.com/downloads/downloads.php?kind=software
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2011 - 20:18 #2
Prøv at kigge på sidste indlæg på denne side:

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=168538
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 20:29 #3
Avatar billede angelenglen Nybegynder
08. januar 2011 - 20:53 #4
Det software har jeg desværre prøvet, det er dét der bliver ved med at kræve at en database skal repareres.
Der følger et db-repair tool med, men det gør ikke andet end at slette alle optagelser :-(
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 21:22 #5
denne skulle vist understøtte det og den er gratis :) :http://www.nextvideosoft.com/next-video-converter-free.html
Avatar billede angelenglen Nybegynder
08. januar 2011 - 21:35 #6
Den har jeg også prøvet, og også en der hedder "Total video converter", ingen af dem genkender hgd formatet, heller ikke selvom man tvinger dem til at vælge filen ved at vælge "Alle filer" i åben-fil dialog-boksen.

Jeg har også prøvet en der hedder "ConvertX to DVD", og VLC player vil heller ikke kendes ved filerne :-(
Avatar billede angelenglen Nybegynder
08. januar 2011 - 21:38 #7
Hvis det kan hjælpe, er her en af mine hgd-filer:
http://www.megafileupload.com/en/file/294549/Garagen00012011010801000-hgd.html

Det er 1 minuts video af en (mørk) garageport.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2011 - 23:18 #8
#7.

Sorry, men jeg nægter at klikke på noget som helst på en side, hvor der uopfordret dukker nye vinduer med letpåklædte damer op :-)

Du kunne prøve en uortodoks metode, som somme tider virker. Omdøb en af dine *.hgd-filer til *.mpg eller *.avi og prøv at åbne den, dvs. omdøb f.eks "film1.hdg" til "film1.mpg" eller "film1.avi".
Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. januar 2011 - 00:08 #9
Sorry, jeg kører med adblocker, så siden så clean ud her :-(
Jeg googlede bare efter en filupload side, og den var en af de øverste hits...

Det virkede desværre ikke at rename filen, ellers en god idé!

Her er et andet link til filen, denne gang hostet direkte på min egen server, så jeg kan garantere at der ikke er noget smuds involveret :-)
http://angel.thespirit.dk/garagen.hgd
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 15:18 #10
#9.

Jeg har leget lidt med filen, men der er desværre ikke kommet noget gennembrud.

For at finde ud af lidt mere om filer af en ukendt type kan man bruge en såkaldt HEX-editor. Du kan læse mere om det her:

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/determine-file-type-hex-editor/

Jeg brugte denne HEX-editor:

http://www.chmaas.handshake.de/delphi/freeware/xvi32/xvi32.htm

... og en undersøgelse af teksten viste, at din fil er en eller anden form for .avi. Desværre er filen enten blevet ødelagt eller af en speciel type, som kun den medfølgende software forstår.

Så jeg kan desværre ikke hjælpe mere :-(
Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. januar 2011 - 15:57 #11
Det er da også træls de skal lave sådan noget fusk :-(
Hvor svært kan det være at gemme i avi, mpeg eller et helt tredie, kendt format :-/

Anyway tak for at du gad forsøge :-)
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 16:17 #12
Det var så lidt :-)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. marts 2011 - 12:00 #13
Opgiver, køber et nyt kamera :-/