Avatar billede loxx-- Nybegynder
09. januar 2011 - 13:43 Der er 4 kommentarer

Valg af rejsekamera (kompakt digital)

Jeg skal til sommer på en 3 ugers ferie i USA (Californien), hvor jeg både skal se storbyer og natur.

Jeg overvejer, om jeg skal købe et nyt digitalkamera til at forevige oplevelsen (mit nuværende kamera er et Sony DSC-W35).

Jeg er ikke interesseret i store klodsede kameraer (presse-fotograf lignende). Det skal være i samme størrelse som mit nuværende kamera, så man fx nemt kan have det i en mindre taske og let kan tage billeder uden at foretage en masse indstillinger osv.

Jeg har ikke behov for at kunne tage 10 billeder i sekundet.

Jeg vil naturligvis kunne tage nogle flotte billeder af både byerne (gerne både dag og nat), og naturen (nok primært dag).

Jeg har ingen planer om at skrive billederne ud, men vil primært opbevare og se dem digitalt.

Hvad kan I anbefale?
09. januar 2011 - 13:46 #1
Kan anbefale dig at du pænt følge op på dine tidl. spørgsmål Point ude: 920 ? http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/loxx--
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Du har vel fået en del automatiske rykker E-mail om dette ?

---

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/IXUS/ - denne famillie kan jeg anbefale!
Avatar billede loxx-- Nybegynder
09. januar 2011 - 13:47 #2
Der er ingen svar på disse spørgsmål. Flere af dem er 4-5 år gamle. Det er vel ikke så relevant længere....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2011 - 13:56 #3
kodak
http://www.coolstuff.dk/Kodak-PlaySport-ZX3
det fås mange steder, så find selv sted/pris
det er vandtæt til 3m dybde, og kan også video i fuld hd-opløsning.
Avatar billede Beach Mester
10. januar 2011 - 00:55 #4
Kan se du har lukket en del af dine point ned, fino:-)

Har du tænkt på at købe kameraet i US?
Her kan du i øjeblikket sparre omkring 25-50% i forhold til de danske priser!
Der er nogle bagdele som skal tages med i betragtningen:
1/ Minus dansk manual (nogle kan findes på nettet)
2/ Måske kan oplader ikke bruges i dk (230V) selv med adaptor
3/ Garanti

Ovenstående skal regnes med, og går du ud fra et kamera til måske 1-2000,- så ville jeg nok handle lokalt, men vil du have pølserne i noget i en bedre klasse så er det absolut en tanke at gå efter at handle i US der stadig har en krise hængende over hovedet med dertil rigtig gode priser.

//B