Avatar billede LemonHouse Nybegynder
09. januar 2011 - 16:14 Der er 4 kommentarer

Mini pc kan ikke registrer harddisk?

Hej igen! :)

Jeg har nu en mini pc (en HP compaq) med windows xp.
Den har fint fungeret men begyndte at starte med "Start windows i normal tilstand", og jeg har prøvet "fejlsikret tilstand med kommandopromt" for at se og jeg kunne CHKDSK.... Men intet ville virke... Har været inde i BIOS og ændre SATA Mode... Det hjalp heller ikke... Så jeg satte harddisken over i min egen pc og installered Windows Xp på mini pc'ens harddisk (Om-programmerede)og satte den tilbage i mini pc'en... Men den kan stadig ikke finde harddisken?  Og den virker fint i min egen...

Mener den skrev "Kan ikke finde operativ systemet" men nu kommer der bar en blue-error-screen og så genstarter den... og om og om igen..
09. januar 2011 - 19:30 #1
Velkommen til E. ...

Så jeg satte harddisken over i min egen pc og installered Windows Xp på mini pc'ens harddisk ... - dette vil kun gå godt hvis begge PC'er har samme type Hardware (hvilket jeg ikke forventer her!) - ellers vil du opleve det du beskriver BSOD!!!

"Velkommen til Sata helvedet"

Du skal i BIOS og ændre Harddisk "Mode", for at det gamle (!) XP system kan se en SATA harddisk...
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
09. januar 2011 - 20:17 #2
Hej igen karise_larry :D  En god hjælp fra dig igen...
Jeg har ændret SATA mode massere af gange... Men det gider bar ikke fungere i mini pc'en :(

Skifted fra ACHI til IDE ... Kan det passe?
09. januar 2011 - 20:27 #3
Bare for en go' ordens skyld; kan des pænt ses i BIOS ?
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
09. januar 2011 - 20:32 #4
Undskyld hvad?  Jeg er ikke lige med..