Avatar billede sverreq Praktikant
09. januar 2011 - 16:20 Der er 3 kommentarer

Allround Nas-server

Hej,
jeg søger en optimal Nas-server til hjemmebrug.

Vil gerne kunne bruge den som almindelig backup og til distribution af film, billeder og musik til tv/ps3/iPhone/Squeezebox og muligvis Ipad (men det er vel samme som Iphone i denne sammenhæng?) og trådløs printer.

Hvad er de vigtigste parametre at sørge for er med?

Upnp og DLNA - hvor vigtige er disse standarder i denne sammenhæng?

Jeg overvejer lidt at købe en My Book World Edition WDH1NC20000 fordi den er billig og umiddelbart lader til at levere det jeg skal bruge (dog spejler den ikke, da den kun har en HD). Er det et godt bud?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
10. januar 2011 - 09:35 #1
Hvis du er "bare" skal have et simpelt NAS,
hvor du kun skal bruge de nævnte funktioner, og ikke har brug for at kunne rode meget i de forskellige indstillinger m.m.
vil jeg foreslå Netgear Stora (http://www.netgear.com/stora).
Avatar billede Rosenkjaer Novice
10. januar 2011 - 10:09 #2
Enig med mandrake888, Netgear Stora er et rigtig godt bud. Den kan det du søger, og så har den plads til 2 harddiske, så du kan spejle dem. Seævom der kun er 1tb harddisk med normalt, og den ca. koster det samme som My Book'en, så synes jeg den er værd at overveje, da den ofte er på tilbud, f.eks. findes den en gang i mellem i Elgiganten helt ned til 999,-

Ellers kunne du også overveje Iomega, der har en Iomega Home Media Network Hard Drive med 2tb der også ligger i samme prisleje som My Book'en, og godt nok også kun har plads til en harddisk, til gengæld i et lækkert metal kabinet.

Der findes også mange andre på markedet, og My Book'en er jo heller ikke et dårligt valg, jeg har bare (desværre) mest hørt om problemer med deres NAS'er.

Jeg har selv en del erfaring med flere af de forskellige mærker og modeller, men lige My Book'en kan jeg ikke udtale mig så meget om, da jeg ikke har prøvet den selv.

Med venlig hilsen, Johnny Rosenkjær
Avatar billede Rosenkjaer Novice
10. januar 2011 - 10:14 #3
Udover det, så kig også på Synology, de er rigtig store inden for NAS, og laver nogle rigtig gode produkter, ulempen er dog at de ofte koster lidt mere, da der ikke er harddiske med, men kvaliteten er i hvert fald helt i top, og det samme gælder mængden af funktioner :-)