Avatar billede celal Nybegynder
10. januar 2011 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

me.Requey virker ikke Access 2007

Jeg er et program som opdatere nogle felter hver gang et felt bliver opdateret eller der indsættes en ny post. Jeg bruger Me.Requery til at opdatere alle felterne i formularen. Mit program virker i Access 2003, men når jeg åbner programmet bliver felterne ikke opdateret, når jeg trykker "F9" så bliver felterne opdateret. Nogen som hved hvorfor?
Avatar billede fdata Forsker
10. januar 2011 - 19:44 #1
Der lader til at være lidt timing-problemer i Access 2077 (og 2010). Noget med en ny database-motor.
Vi har i visse tilfælde måttet indskyde en kunstig pause (altså: vent f.eks. 1 sekund og gå så videre).
Prøv evt. at kald Requery 2 gange efter hinanden. Ja, det lyder åndssvagt; men det virker af og til.
Avatar billede celal Nybegynder
11. januar 2011 - 11:02 #2
Det hjalp ikke. Men det er ikke kun at felterne ikke opdatere, når jeg klikker rundt i nogle af de andre felter, så forsvinder talene i de felter hvor der er nogle udregninger, så felterne er blanke, og først når jeg trykke F9, så kommer talene frem. Jeg har prøvet at bruge Sendkeys med F9 når man fjerner fokus fra felterne men der vil den ikke opdatere, det er kun når jeg manuelt trykker F9
Avatar billede celal Nybegynder
11. januar 2011 - 11:37 #3
Det skal lige siges at de felter som bliver blanke er opsummerings felter i en formular. Felterne bruger følgende udregning:
=Nz(Fix(Sum([MON])+0,001)+(((Sum([MON])-Fix(Sum([MON])+0,001))*100)*(60/100)/100);0)
Avatar billede fdata Forsker
11. januar 2011 - 20:27 #4
Har du prøvet med Me.Refresh (og evt. også Me.Repaint)?
Avatar billede celal Nybegynder
13. januar 2011 - 11:29 #5
Det virker heller ikke. Jeg har lavet nogle test på nogle forskellige maskiner, og det viser sig at når jeg køre på Windows XP med Access2007 så virker det, og når jeg køre Windows7 med Access 2007 så virker det ikke som det skal. Så noget kan tyde på at det er Windows 7, som driller. Så er spørgsmålet om der er en workaround til problemet indtil Microsoft får styr på deres Access 2007 på en Windows7 maskine?
Avatar billede celal Nybegynder
13. januar 2011 - 11:31 #6
Kan dog stadig manuelt trykke F9 så jeg får de opsumeret. Det virker ikke med at bruge Sendkeys("F9"), kun manuelt :o(
Avatar billede celal Nybegynder
13. januar 2011 - 11:57 #7
Jeg bruger iøvrigt en formular i en formular, men det gøre jeg også andre steder i programmet hvor der ikke er nogen problemer.??
Avatar billede fdata Forsker
13. januar 2011 - 20:03 #8
Højst besynderligt! Desværre tror jeg ikke, jeg kan bidrage med noget klogt, så jeg trækker mig. Håber, du finder en løsning.

Elsker vi ikke bare nye versioner af noget velfungerende? :o)
Avatar billede celal Nybegynder
14. februar 2011 - 08:33 #9
Fik desværre ikke løst det. Efter noget test har jeg fået konstateret at det er et problem i Windows7, som jeg håber at Microsoft snart løser. Jeg lukker spørgsmålet