Avatar billede tybye Nybegynder
10. januar 2011 - 19:57 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fjerne alt hvidt

Hej er der nogle der kan hjælpe med at fjerne alt hvidt på dette billede.

http://lny.dk/img01.gif

/Lars
Avatar billede tybye Nybegynder
10. januar 2011 - 20:04 #1
Har kun selv paint men kan ikke arbejde ned i 1 pixel i det.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 20:14 #2
Linket virker ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2011 - 20:19 #3
åben det i irfanview (gratis program), og gem det igen (Ctrl+S) - når du gemmer skal du klikke på den farve, der ikke skal vises (= transparent)
http://www.irfanview.com/
så er den ged barberet
Avatar billede tybye Nybegynder
10. januar 2011 - 20:19 #4
Jo giver det ikke et lille billede ude i venstre side, kun 1 pixel tykt
Eller højre klik og gem destination som
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2011 - 20:39 #5
Hvis du skal fjerne noget der ikke fylder mere en 1 pixel skal pixelens baggrund have en anden farve.
http://img204.imageshack.us/img204/8870/fjernealthvidt.png
Avatar billede tybye Nybegynder
10. januar 2011 - 21:01 #6
Jeg koger lidt rundt i det, det med irfanview kunne jeg ikke helt få til at lystre, jeg har det billede jeg linker til i start af tråden, det vil jeg gerne ha ændret så alt det hvide over det blå er væk.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 21:14 #7
Er det mine øjne, eller ser jeg kun hvidt på det billede? Jeg ser intet blåt.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 21:19 #8
Ahhhh ja, det er mine øjne!

Hvis du bare vil lave den blå streg hvid, skal du bruge Clone Tool.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 21:23 #9
Og nu vrøvler jeg vist stadig. Jeg tror, jeg efterhånden har fået lidt mere fat på det.

Hvad mener du med: " det vil jeg gerne ha ændret så alt det hvide over det blå er væk"?

Er det et billede, og hvad skal det bruges til?
Avatar billede tybye Nybegynder
10. januar 2011 - 21:30 #10
Det er et billed, det skal bruges som baggrund på noget hjemmeside, og det er kun det der er farver jeg skal bruge, dvs. jeg skal ha slettet det hvide.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 21:43 #11
På det billede, som dukker op, når jeg klikker på dit link, er der kun en masse hvidt og så en tynd, blå streg i øverste venstre del af billedet, som fylder 1x200 pixels i forskellige blå nuancer.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2011 - 22:15 #12
Hvis du kopiere billedet til Photoshop til transparent baggrund kan du med tryllestaven fjerne det hvide billedet er 300x1 pixel
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 22:32 #13
@poko1

På min computer er alt hvidt, undtagen stregen. Tybye vil "gerne ha ændret så alt det hvide over det blå er væk"?

Måske misforstår jeg det?

Hvis der ligger et billede under det hvide, og det blå er en del af det billede, er det fordi et eller andet er gået helt galt i opbygningen af billedet.

Jeg har aldrig arbejdet med Paint, som tybye bruger, men mit indtryk er, at han/hun ikke får løst problemet med Paint.
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 22:34 #14
Dit nye billede ligger her:
http://abmedia.dk/img/img02.gif
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 22:37 #15
Højreklik på linket og vælg "Gem destination som..."
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2011 - 22:48 #16
henninga Hvorfor sender du som svar? den løsning er jo længe givet.
i øvrigt hvis dit billede bliver kopieret får du en blå streg istedet.
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 22:51 #17
@poko1 - hvor ser du den løsning givet?
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 22:57 #18
tybye skriver: "Det er et billed, det skal bruges som baggrund på noget hjemmeside, og det er kun det der er farver jeg skal bruge, dvs. jeg skal ha slettet det hvide".
Sådan et billede ligger klar på linket som jeg opgav.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 23:11 #19
Hvad med her:

http://img138.imageshack.us/f/img03y.gif/

Men jeg forstår stadig ikke, hvad man kan bruge et billede på 1x300 pixels til på en hjemmeside :-)
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 23:29 #20
@milter - du har ikke fjernet det hvide. Det færdige billede skal ifølge tybye være 1x200 pixels.
Baggrunden på en hjemmeside bliver opbygget af et billede som automatisk bliver gentaget og derfor er baggrunde ofte opbygget som ganske små billeder som, når de bliver gentaget, danner et bestemt mønster. Jo mindre billedet fylder des hurtigere indlæses hjemmesiden. Det er "grundviden" når man selv programmerer hjemmesider.
m.v.h. Henning
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 23:30 #21
iøvrigt er den korrekte link til dit billede: http://img138.imageshack.us/img138/1807/img03y.gif
Ellers kan man ikke downloade det  ;o)
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2011 - 23:38 #22
#21.

Det samme sker på dit billede :-)

Underligt, for den første kopi, jeg lavede af det uploadede billede, blev vist korrekt, når jeg kopierede det og så åbnede det i PSP.

Hvis du kan finde den ene pixel, som bredden består af og højreklikker, kan du kopiere det, men det øverste, hvide, utransparente afsnit er på forunderlig vis kommet tilbage :-)

Måske skulle vi vente på reaktion fra tybye :-)
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 23:48 #23
Prøv at hente mit billede igen. Det skulle gerne være 1x200 pixels og uden hvidt i toppen ;o)
Dit er fint transparent i toppen.
Nå, men går i seng nu.
Avatar billede tybye Nybegynder
13. januar 2011 - 06:24 #24
Så er mysteriet slut henninga havde det jeg mente, alt hvidt skulle væk, ikke være transparent men helt væk, henninga, Hvilket program brugte du til det ?

Mvh Lars
Avatar billede henninga Novice
13. januar 2011 - 20:30 #25
Hej Lars
Jeg brugte Photoshop, men du kunne gøre det med Paint (hvis du bruger windows xp eller nyere).
Se kort beskrivelse fra Windows 7 og XP Paint program her:
http://abmedia.dk/img/paintgif.pdf