Avatar billede peder-h-jensen Nybegynder
12. januar 2011 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FRIGØR PLADS PÅ HARDDISK

jEG HAR DETTE PROBLEM MED MIN WINDOWS 7.
jEG VIL GERNE FRIGØRE MERE PLADS PÅ MIT C: DREV MEN NÅR JEG KØRER EN DISKFRAKMENTERING BLIVER DER CA. BRUGT 2 GB AF MIN HUKOMMELSE.JEG HAR PRØVET FLERE GANGE OG ER GÅET FRA 20 GB TIL 13 GB.
MIT C DREV ER LAVET MED 35 GB SOM KUN BENYTTES TIL WINDOWS SAMT OFFICE PAKKEN. MIN HARDDISK ER DELT MED 35 GB TIL C DREV OG 85 GB TIL MIT D DREV.
HÅBER AT DER ER NOGEN SOM KAN HJÆLPE MIG?
hILSEN PEDER
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2011 - 16:38 #1
ccleaner:

http://www.piriform.com/

PS.

Din capslock har sat sig fast.
Avatar billede jaboy Nybegynder
12. januar 2011 - 16:39 #2
1. slå caps lock fra

2. computer -> højreklik på disk -> Egenskaber -> Diskoprydning ?!
12. januar 2011 - 21:14 #3
Velkommen til E. ...

NB: Diskfragmentering vil ikke ændre noget som helst mht. disk forbrug!

<peder-h-jensen>: Husk at vende tilbage til os...
Avatar billede peder-h-jensen Nybegynder
13. januar 2011 - 12:29 #4
Jeg forstår ikke den med caps lock men den er ikke slået til og det ændre ikke noget.
Hilsen Peder
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2011 - 12:38 #5
#4

Hvis du kigger på det spørgsmål du har oprettet, kan du se at du har skrevet med store bogstaver. Og på "internetsprog" betyder det at man skriger, når man skriver med store bogstaver ;o) Så det var såmænd bare det vi ville gøre dig opmærksom på.

Har du prøvet de forslag du har fået?
Avatar billede peder-h-jensen Nybegynder
13. januar 2011 - 14:01 #6
Jeg har prøvet forslaget og jeg ved også at defrakmentering ikke giver mere plads men det skal vel heller ikke fjerne 2gb af min hukommelse?
Peder
13. januar 2011 - 14:24 #7
...AF MIN HUKOMMELSE... - her mener du altså Harddiskplads ? Normal tænker vi andre på RAM når der nævnes "HUKOMMELSE" ...

Det er sansynligvis [Systemgendannelsespunkter] der fylder op! Og ikke noget med diskfragmentering...

CCleaner - værktøjer - systemgendannelse - her kan du fjerne en del systemgendannelsespunkter for at give plads ...

Samt http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763 som nævnt til at rydde op ...
Avatar billede peder-h-jensen Nybegynder
13. januar 2011 - 14:59 #8
Mange tak for hjælpen.
hilsen Peder
Hvordan giver jeg point?
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2011 - 15:06 #9
Du beder dem der har bidraget med den rette løsning, om at lægge et svar.