Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
12. januar 2011 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Papilion DV6000 ingen lyd i høttaler.

Kærestens com gik for mere end et år siden død, og var over to omgange til rep, hvor den blev dømt færdig - angiveligt fordi et kabel som forbinder moterboard og grafikkort var gået itu og et nyt ikke fandtes som reservedel. Hun købte en ny com, og forleden prøvede jeg at genoplive den dødsdømte. Det lykkedes hurtigt ved simpelthen at starte den ved tryk på dvd knappen. En mulighed som teknikeren tilsyneladende ikke havde forsøgt, og i stedet opfundet en historie om et kabel.
Jeg har nu opdateret com, installeret nyt antivirus og uskadeliggjort en worm, men lyden i højttalerne er forsvundet og kan kun høres med øretelefoner. Har forsøgt alt. Ingen gule mærker i enhedshåndteringen, og lydindstillingere i kontrolpanelet også indstillet med alle relevante flueben..
Jeg har en mistanke om at en ledning til højttalerne kan være glemt i forbindelse med det mislykkede forsøg på rep hos den såkaldte teknikker, men har andre et andet og bedre forslag til hvad der kan være galt...
Jeg er ikke så glad for at skille computeren ad..
Med venlig hilsen Kresten
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2011 - 07:54 #1
Jeg kan ikke lige se hvilket OS der er indstaleret.
Hvad med at få set / afsluttet dine åbne spørgsmål, der er helt tilbage til 2001.
Det er ikke sikkert at der er nogen der vil hjælpe dig før du har styr på spørgsmålene.

Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.
Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Kommer der ikke et svar inden for 8 til 10 dage så lægger du selv et svar som du så acceptere.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
13. januar 2011 - 09:49 #2
Tak for den lille opsang.. Den er taget til efterretning.. Jeg har ikke snølet i ond tro, men har ikke kunnet finde ud af at lukke spørgsmålene ned... Det skulle være gjort nu..  Og hvad mener du så med hvilken OS der er installeret?
mvh
Kresten
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2011 - 11:27 #3
Med OS menes hvilket styresystem Win XP Vista  Windows7 Linus eller? Det kan være dit hovedtelefon stik der ikke tilslutter dine højtalere da der er en lille flig der afbryder forbindelsen til de indbyggede højtalere når du indsætter hovedtelefonen.
Du kan også se om disse indstillinger er i orden.
http://img535.imageshack.us/img535/3573/pavilliond.png
Ps. du skal ikke sende som svar det er noget du beder den der har hjulpet om at ligge hvis du har fået hjælp.
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
13. januar 2011 - 12:18 #4
Hej Poko1. tak for dit indlæg.... computeren kører xp. Jeg forsøger at grave mig ind til hovedtelefon stikket :)