Avatar billede Henrik_G Nybegynder
13. januar 2011 - 18:38 Der er 5 kommentarer

USB mus og tastatur virker ikke - men kun på en af dual-boot installationerne

Hej Eksperter

Er løbet ind i et problem.
Jeg har en pc med dual-boot. Begge boots er win XP. Den ene kører helt som den skal, og det har den anden også gjort indtil jeg startede den i dag. Så virker mit Logitech USB mus/tastatur pludselig ikke. Der er ikke lys i reciveren. USB portene virker når jeg sætter f.eks. en stick i men der er ingen respons overhovedet til mus og tastatur. Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men heller ikke her virker de. Jeg havde tænkt at slette mus og tastatur og starte op igen, men det er lidt svært når ingen af delen virker. Nogen der har en god ide? Som sagt virker det hele når jeg booter den anden WinXP installation så har udelukket at det er BIOS indstillingerne den er galt med. USB Legacy står iøvrigt her til <Auto>.
Avatar billede Selas Nybegynder
13. januar 2011 - 19:56 #1
Afinstaller skidtet, evt. geninstaller og opdatér om nødvendigt hvis det er logitechs drivere du bruger og vil blive ved med det.
Du kan også prøve en anden port i computeren det virker nogle gange.
Hvordan ser enhedshåndtering ud?
Avatar billede Henrik_G Nybegynder
13. januar 2011 - 20:13 #2
Jeg kan ikke komme ind i enhedshåndteringen da hverken mus eller tastatur virker. Jeg har prøvet alle USB portene men ingen effekt. Det skal siges at tastaturet virker fint under boot, jeg kan gå i bios og også vælge boot når den kommer op. Men så snart Windows starter slukker lyset i reciveren og der er ingen kontakt.
Avatar billede Selas Nybegynder
13. januar 2011 - 20:19 #3
Øv, håbede du havde et ekstra sæt.
Prøv evt. at trykke lidt på de forskellige connect knapper under tastatur og mus og på modtageren, hjælper nogle gange, ellers har jeg ingen bud sådan lige..
Men det må jo være software problem, hvis ikke ovenstående virker så du kan måske geninstallere windows.
Avatar billede Henrik_G Nybegynder
13. januar 2011 - 20:22 #4
Ja det kan godt ske det hælder mod en geninstallering, men ser lige tiden an om der kommer andre forslag. Orker sgu ikke geninstallaring hvis det kan undgås.
Avatar billede Vandreren Novice
14. januar 2011 - 15:43 #5
En mulighed kan være at fjerne driverne til mus og tastatur i enhedshåndtering; tilslutte enhederne igen og selv lade Windows genkende dem.

Det kræver ganske vist, at du kan kommunikere med Windows evt. ved at låne en mus og/eller et tastatur, der virker.

Sådan vises skjulte enheder (dvs. enheder, der ikke er tilsluttet pt.) i Enhedshåndteringen.
http://www.tech-recipes.com/rx/504/how-to-uninstall-hidden-devices-drivers-and-services/