Avatar billede omdal Nybegynder
13. januar 2011 - 20:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver

Hej jeg har lige investeret i en Adapter USB 2.0 to 2,5 + 3,5 Zoll IDE + SATA HDD OTB ... LogiLink®

http://www.logilink.de/showproduct/AU0006C.htm

Desværre så er både medfølgende software samt på deres hjemmeside kun understøttet win98, jeg har forsøgt at installere programmet med win98 kombitabilitet, og den skriver også den er installeret, men lige meget hjælper det...

Så det jeg søger er en fungerende driver eller andet der kan få den til at virke ..
13. januar 2011 - 20:19 #1
Det skal forståes på den måde at styresystemer OVER WIN98, har driver indbygget. Så hvis du absolut skal bruge dimsen på en gammel WIN98, så skal medfølgende software/driver bruges...
(Har selv 2 stk. af  samme slags i 'værktøjskassen')

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/corperati ?
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2011 - 20:20 #2
Driveren virker til alle styresystemer, så der må være et andet problem.

Hvad nøjagtigt er der galt?
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2011 - 20:22 #3
Glemte at opdatere :-)
Avatar billede omdal Nybegynder
13. januar 2011 - 20:26 #4
hmm okii ... MEN den finder den stadig ikke, har prøvet på to forskellige computere den ene kører win7 home 64 bit og den anden win7 ultimate edition ...
Avatar billede omdal Nybegynder
13. januar 2011 - 20:27 #5
32bit .. kører den anden ..
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2011 - 20:34 #6
Hvad er der galt helt nøjagtigt?

Når du skriver "den finder den stadig ikke", ved vi ikke, hvad "den" er.
Avatar billede omdal Nybegynder
13. januar 2011 - 20:38 #7
problemet er at den ikke identificere harddisken, den skulle (så vidt jeg ved) læse harddisken som et usb drev, men der sker ikke noget når jeg slutter den til .. Logilink lyser, og harddisken spinder op når jeg sætter den til, men den finder ikke noget i windows, altså den identificere ikke harddisken .. den genkender der bliver sat en enhed til, når jeg bare sætter logilink til .. men den finder ikke noget mere når jeg sætter harddisken til .. Har prøvet med to forskellige harddiske ..
13. januar 2011 - 20:42 #8
Se i DISKHÅNDTERINGEN når omtalte HD er tilsluttet!!!
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2011 - 20:48 #9
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2011 - 20:50 #10
Tilføjelse til #9.

Det skal selvfølgelig kun gøres, hvis harddisken er ny.
Avatar billede omdal Nybegynder
13. januar 2011 - 20:51 #11
Karise ... fantastisk ... så langt så godt ... den viser sig derinde ... men derinde fra, hvordan gør jeg den "aktiv" så jeg kan komme ind på den ?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2011 - 20:55 #12
Gå først i enhedshåndteringen tryk på søg efter hardwareændringer gå ned i diske og se om den er der ser du den går du i diskhåndteringen og nede under diske har du måske en rød prik tryk på den og initaliser disken.
13. januar 2011 - 21:45 #13
... tildel den et "Drev" bogstav !?!
Avatar billede omdal Nybegynder
15. juni 2011 - 13:35 #14
Karine_larry beklager den sene tilbagemelding .. hvis du lige laver et "svar" får du pointene .. det var blot at definere et drevbogstav og du havde ret angående styresystemet
15. juni 2011 - 18:30 #15
Ping...
Avatar billede Per Praktikant
04. maj 2018 - 22:18 #16
Hej
Jeg tager denne gamle tråd op, og håber at nogen stadig ser den.

Jeg har det samme problem.
Et 'Logilink adapter USB 3.0 til SATA' vises i enhedshåndtering under Windows 10, men der er ikke tildelt drevbogstav.
Hvordan tildeler man det?
Avatar billede Per Praktikant
04. maj 2018 - 22:19 #17
UPS
Glemte at skrive, at det vises under DISKDREV i enhedshåndtering.