Avatar billede martiinkolle Nybegynder
13. januar 2011 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tjek om email eksistere :D

Hej Derude :)

Jeg vil gerne høre i kender til en metode, til hvordan man kan tjekke en masse emails på samme tid, om de eksistere. Dvs. at de findes. :p

På forhånd mange tusind tak :D
Avatar billede discotk Nybegynder
13. januar 2011 - 22:38 #1
Er det en masse input-felter du vil undersøge, er det database, eller er det en text-box?
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
13. januar 2011 - 22:44 #2
lige nu ligger det i en fil, så det er faktisk lidt lige meget.
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2011 - 08:05 #3
Hvad er lige meget? At kontrollere om mailadressen eksisterer? Og hvad mener du med at kontrollere om de findes? Skal de bare kunne findes i din fil eller mener du at du gerne vil kontrollere om der er en modtager i den anden ende?

Lidt hjælp til selvhjælp - det var også det #1 lagde op til; dit spørgsmål er meget mangelfuld - det ville være rart at vide mere detaljeret hvad du forsøger at opnå, hvad du selv har prøvet og hvilke data der er tale om og kilden til dem.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
14. januar 2011 - 08:38 #4
Jeg vil gerne have et system, hvor man kan validere en email adresse om den er ægte/eksistere altså om der er en modtager i den anden ende.

Man kan fx. bruge det her http://code.google.com/p/isemail/source/browse/PHP/beta/is_email.php.

Men mit problem er hvordan man skal lave et loop, så den tjekker alle emailene igennem, også returnere hvilke der ikke har en modtager i den anden ende.

Alle emailene ligger lige nu en fil. Sa hvis man kunne lave noget med hvor, det er komme sepereret ville det være smart.

Var det nok? :D
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
14. januar 2011 - 12:58 #5

$emails_open = file_get_contents('email_fil.txt');
$seperater = ","; // seperater er lige nu ",".
$emails = explode( $seperater , $emails_open );

for ( $i = 0; $i < count($emails); $i++ ) {
    // kører emails igennem i din fil,
    // her kan du bruge din is_email funktion.
    // Du tilgår en email sådanne: $emails[$i]
    echo $emails[$i] . "<br />";
}

Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2011 - 13:08 #6
Du kan ikke 'kontrollere' om der er en modtager på en given mailadresse. Du kan højst kontrollere om et specifikt domænenavn kan modtage mails.

Den mest normale måde at gøre det på er at sende aktiveringsmails ud til mailadresserne og håbe på at folk vil vende tilbage, ved at trykke på et link der kan bekræfte mailens modtagelse.

Dit link til is_email() funktionen er meget krævende for noget som intet garanterer dig andet end at adressen validerer i forhold til standarden og at der er et virkende modtagerdomæne.
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
14. januar 2011 - 14:06 #7
Hvis email serveren der hoster den pågældende email adresse er RFC compliance, så kan man kantakte den og spørge ind til email adresse med 'RCPT TO: <emailadr>'.

På returkoden kan man da konstatere at hvis den ikke er 2.5.0, så er der noget galt.

For at omgå graylistings, bør man lave gentagende forsøg med mail adressen i mindst en time med stigende tidsinterval.

//CyberOpz
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2011 - 14:16 #8
#7
Og når du rammer en mailserver som har en catchall konto? 250 vil altid være en returværdi der kan forekomme, om du rammer en gyldig modtager eller ej. Med andre ord er der stadig ingen endegyldig sikkerhed for at der er en faktisk modtager i den anden ende.
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
14. januar 2011 - 14:23 #9
Øh nej men det er der jo så heller ikke med et postet brev.

Alternativt skal man bede brugeren om at bekræfte emailadressen, som du skriver og det skal man i øvrigt gøre i den mail man sender til vedkommende.

Der er mange løsninger på denne problemstilling, men det må konstateres at ikke alle måske løser problemet lige fint...
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
15. januar 2011 - 11:43 #10
Hej Alle! :)

Tusind tak for hjælpen.

Jeg tror at jeg ender med at sende en mail ud til alle brugerne, hvor de skal bekræfte det med et link.

Cyberopz og Repox smidder i ikke lige et svar :D
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
15. januar 2011 - 11:52 #11
Jo da. Godt du kunne bruge input :)

Bare en lille bi ting. Aftenshowet havde i sidste uge indkaldt en 'ekspert' der frarådet at man klikkede på links i mails. Så afhængigt af hvem modtageren af dine mails, hvor du spørger om bekræftelse, så bør du måske overveje om brugere vil trykke på linket.

Der er dog kommet en præcisering, men kun på webben naturligvis: http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Artikler/2011/01/06131258.htm

//CyberOpz
Avatar billede repox Seniormester
15. januar 2011 - 12:22 #12
Svar fra mig...