Avatar billede dallas16 Nybegynder
16. januar 2011 - 22:30 Der er 3 kommentarer

Kan ikke komme på det trådløse net

Jeg har en ældre bærbar (IBM), der sidder sådan et trådløst netkort som stikker ud i siden på den. Det er et Belkin Wireless Notebook Card. Problemet er at der hvor den gerne skulle kunne gå på nettet, har de fået nyt wireless net, hvis nok dette der Home trio fra TDC. Men, jeg kan simpelthen ikke komme på nettet. Jeg kan se det men ikke logge på.
Andre steder kan jeg godt gå på andre netværk.
Jeg har tjekket dette Home trio netværk med en anden bærbar og der er heller ingen problemer.

Så min konklusion er at det er kobinationen af Belkin kortet og Home trio netværket. Kan det være korrekt og er der noget at gøre`?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
16. januar 2011 - 23:07 #1
Muligvis er routeren ikke indstillet til at sende på a/B/G så kan du ikke logge på den.

Tjek indstillingerne i routeren - det er mit simple råd.
Avatar billede thov Forsker
17. januar 2011 - 02:59 #2
Det kan også være krypteringen.
PCMCIA kortet i computeren er sikkert så gammelt, at det kun har WEP kryptering, og ikke det nyere (og meget bedre) WPA.

Dit Home Trio er helt sikkert WPA (eller WPA2), og derfor 'ser' computeren det, uden at kunne logge på.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
19. januar 2011 - 23:16 #3
hvis den bærbar kør XP skal det updates med SP3 ellers understøtter xp ikke WPA2